صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مذاکرات تجاری آمریکا و چین آغاز شد
مذاکرات تجاری آمریکا و چین آغاز شد

مذاکرات تجاری آمریکا و چین آغاز شد

مذاکرات آمریکا و چین درباره مسائل تجاری در حالی امروز (پنج‌شنبه) آغاز شد که ضرب‌الاجل اعمال تعرفه‌ها در ماه مارس به پایان می‌رسد.

آغاز مذاکرات تجاری آمریکا و چین

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تجار و اقتصاددانان اعلام کردند: این مذاکرات دو روزه در چین چندان کمکی به حل جنگ تجاری نمی‌کند؛ جنگی که رشد اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند.

آنها اعلام کردند: مذاکره کنندگان چینی تلاش می‌کنند که ترامپ را تشویق کنند که ضرب الاجل تعیین شده در دوم ماه مارس را به تعویق بیندازد.

رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا در این مذاکرات پیش از دیدار با همتای چینی‌اش هیچ چیزی درباره روند مذاکرات اعلام نکرد.

از سوی دیگر، نشانه‌های بسیار کمی نسبت به پیشرفت در مذاکرات وجود دارد.

ترامپ در ماه دسامبر توافق کرد که افزایش بیشتر تعرفه‌ها را به تعویق انداخته و مذاکرات میان دو طرف ادامه داشته باشد اما افزایش تعرفه‌ها تا اول ماه مارس به تعویق افتاده است و بعد از آن این افزایش انجام می‌گیرد.

ترامپ روز سه شنبه اعلام کرد که هیچ تمایلی ندارد که این ضرب الاجل را تمدید کند.

رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده است اگر دو طرف تا اول مارس به توافق نرسند، تعرفه‌های آمریکا روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

مذاکرات دوجانبه روی درخواست‌های آمریکا برای تغییرات ساختاری در سیاست‌های اقتصادی و تجاری چین از جمله حمایت‌های جدید از مالکیت معنوی آمریکا، پایان دادن به انتقال اجباری فناوری آمریکایی، کنترل یارانه‌های چین برای صنایع دولتی و افزایش خرید محصولات کشاورزی، انرژی و تولیدی آمریکا توسط چین متمرکز شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.