صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / افزایش ۴۰ برابری دانشجویان طی ۴۰ سال اخیر
افزایش ۴۰ برابری دانشجویان طی ۴۰ سال اخیر

/انقلاب اسلامی در چهل سالگی/

افزایش ۴۰ برابری دانشجویان طی ۴۰ سال اخیر

رئیس دانشگاه پیام‌ نور استان قزوین گفت: عدالت شعار انقلاب اسلامی و اصلی‌ترین آرمانی بود که مردم در سال ۵۷ در شعارهای خود مطرح می‌کردند و در حال حاضر شاهد افزایش ۴۰ برابری تعداد دانشجو نسبت به زمان پیش از انقلاب هستیم.

کلاس درس ادبیات

رضا رسولی‌شربیانی، رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آموزش یکی از مصادیق عدالت است و دانشگاه پیام‌نور پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور ازجمله در دورترین شهرها و مناطق سعی دارد تا دسترسی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی تسهیل کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: در گذشته کنکور علاوه بر استرس‌های موجود به‌مانند قیفی عمل می‌کرد که ورود دانشجویان به دانشگاه سخت و خروج از آن سهل بود، ولی در راستای شعار امنیت روانی و کاهش استرس، ورود به دانشگاه پیام نور آسان بوده، ولی خروج از آن دشوار است چراکه در تلاش است بار علمی دانشجو را افزایش دهد.

وی مطرح کرد: این دانشگاه مانند سایر دانشگاه‌ها زمینه رشد علمی را فراهم کرده است و دانشگاهی مبتنی بر کتاب است و درنهایت دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، دارای بار علمی بالایی هستند.

رسولی شربیانی تشریح کرد: در سال ۱۳۵۷ حدود ۱۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور تحصیل می‌کردند و با توجه به افزایش دو برابری جمعیت ایران در حال حاضر حدود ۵ میلیون دانشجو در کشور وجود دارند که نشان می‌دهد تعداد دانشجویان بیش از ۴۰ برابر افزایش پیدا کرده که این امر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ درصد پزشکان از سایر کشورها بودند، ولی با توجه به رشد علم به‌ویژه در بخش پزشکی حتی یک پزشک خارجی نداریم و می‌توان ادعا کرد که پزشکان ایرانی در کشورهای دیگر نیز به طبابت مشغول هستند و صنعت توریسم درمانی نیز در ایران راه‌اندازی شده و رونق گرفته است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قزوین اضافه کرد: در حوزه‌های مهندسی، نفت و علوم انسانی در همه زمینه‌ها مصرف‌کننده بوده‌ایم، ولی در حال حاضر تولیدکننده و صادرکننده هستیم.

رسولی شربیانی گفت: در پیش از انقلاب کل تحصیل‌کرده‌ها در مقطع دکترا به ۵۰۰ نفر هم نمی‌رسید، ولی در حال حاضر ۱۵ هزار نفر در مقطع دکترا، استادیاری و استادتمامی فعالیت دارند و باید عنوان کرد پژوهش لازمه دست یافتن به این مدارج علمی است و این نشان از رشد علم در ایران اسلامی دارد که متأسفانه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های ایران به این امر توجه نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قزوین در پایان تأکید کرد: بسیاری دانشمندان در ایران تحصیل‌کرده و پرورش یافته‌اند و در سایر کشورها به ارائه خدمات می‌پردازند که پروفسور سمیعی نمونه‌ای از این اساتید است که در دانشگاه‌های جهان تدریس می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.