صفحه اصلی / اسلایدر / گرانی در کمین بازار خودرو
گرانی در کمین بازار خودرو

«کسب و کار» نوسانات بازار خودرو را بررسی می کند

گرانی در کمین بازار خودرو

اگرچه خودروهای پیش فروش شده با قیمت قطعی مشمول افزایش قیمت خودرو که خودروسازان مجوز آن را دریافت کرده بودند، نشدند اما هنوز دلهره اصلی خریداران خودرو افزایش قیمت‌ها و آینده مبهم بازار خودرو است.

به گزارش کسب و کار نیوز، اگرچه خودروهای پیش فروش شده با قیمت قطعی مشمول افزایش قیمت خودرو که خودروسازان مجوز آن را دریافت کرده بودند، نشدند اما هنوز دلهره اصلی خریداران خودرو افزایش قیمت‌ها و آینده مبهم بازار خودرو است.
طی چند ماه گذشته خودروسازان چندین بار قیمت‌ها را افزایش داده‌اند. یک بار اواخر آذر ماه بود که ایران‌خودرو قیمت چهار محصول خود را افزایش داد و بار دیگر هم اوایل دی ماه بود که قیمت خودرو مجددا افزایش یافت. اواخر دی ماه نیز قیمت خودرو توسط خودروسازان بالا رفت و به این ترتیب قیمت پراید یک شبه ۶ میلیون تومان رشد قیمت را تجربه کرد. رشد قیمتی خودرو البته به این موارد بسنده نکرده و عبور پراید از ۴۰ میلیون تومان و نوسانات قیمت ها در بازار حکایت از عطش دوباره خودروسازان برای افزایش قمیت ها دارد که در این میان این سوال مهم را مطرح می‌کند که آیا قیمت‌ها دوباره افزایش پیدا خواهد کرد؟ و مهم تر آنکه آیا با نزدیک شدن به عید مسیر قیمت ها به چه سمت خواهد رفت؟
عقیده کارشناسان بازار خودرو بر این است که واقعی‌سازی قیمت‌ها به ایجاد رقابت در بازار و همچنین افزایش عرضه منتهی می‌شود که خواه و یا ناخواه خودروسازان را ناگزیر از کاهش قیمت خواهد کرد. برخی اما مسائل و دغدغه‌های خودروسازان برای عرضه را بزرگ تر از آن می‌دانند که با واقعی‌سازی قیمت‌ها حل شود. به همین دلیل از دید آنها نه تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان جوابگو است و نه افزایش قمیت‌ها، بلکه مسئله مهم‌تر حل مشکلات تحریم و محدودیت های خودروسازان در واردات قطعات مورد نیاز است.
با این حال باید دید روند افزایشی قیمت خودرو چه زمانی متوقف می‌شود و آیا همانطور که کارشناسان پیش بینی کرده‌اند؛ بازار متعادل خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.