صفحه اصلی / سرخط خبرها / نشان «گردشگری حلال» در انحصار ایران

نشان «گردشگری حلال» در انحصار ایران

گردشگری حلال یا حلال‌توریسم از جمله موضوعاتی است که طی سالیان اخیر به آن توجه ویژه‌ای شده و شامل 22 شاخه است که تمامی خدمات گردشگری و آنچه که یک توریست در سفر به آن نیاز دارد را پوشش می‌دهد.

بحث «حلال» در دنیا ۱۵ سالی می‌شود که شروع شده و بیشتر متمرکز بر غذای حلال است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، گردشگری حلال یا حلال‌توریسم از جمله موضوعاتی است که طی سالیان اخیر به آن توجه ویژه‌ای شده و شامل ۲۲ شاخه است که تمامی خدمات گردشگری و آنچه که یک توریست در سفر به آن نیاز دارد را پوشش می‌دهد.

سازمان بین‌المللی سیتی‌وان تنها سازمان صادرکننده پروانه بین‌المللی بهره‌برداری استاندارد محصول در حوزه سلامت، حلیت، کیفیت، اصالت است که با موافقیت رئیس شورای تأیید صلاحیت ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) در ژنو سوئیس به ثبت رسیده است.

بر همین اساس این سازمان نه تنها می‌تواند به صورت مستقیم اقدام به صدور گواهینامه محصول کند بلکه می‌تواند بازرسی‌های مقدماتی و سایر امور مربوطه را نیز انجام دهد.

آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافربری مواد غذایی و آشامیدنی، لوازم آرایشی و بهداشتی، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، امکان تفریحی، هتل‌ها و مراکز اقامتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و … از جمله خدماتی هستند که می‌توانند نشان گردشگری حلال را دریافت کنند.

استاندارد گردشگری حلال به تصویب کشورهای اسلامی (سازمان کنفرانس اسلامی OIC)، رسیده و به طور رسمی ۵۸ کشور اسلامی این نشان را به عنوان استاندارد مرجع شناخته اند.

جمهوری اسلامی ایران در بین تمامی کشورهای مسلمان به لحاظ دارا بودن زیرساخت های کاملاً اسلامی و انطباق ارزش های فرهنگی و اخلاقی با معیارهای دین مبین اسلام از تمامی بسترهای توسعه گردشگری حلال برخوردار است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.