صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / فعالیت چهار هزار شرکت دانش بنیان در کشور
فعالیت چهار هزار شرکت دانش بنیان در کشور

ستاری خبر داد:

فعالیت چهار هزار شرکت دانش بنیان در کشور

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر گسترش اقتصاد دانش بنیان و بالفعل کردن ظرفیت ها گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان در آستانه رسیدن به مرز ۴۰۰۰ شرکت است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر گسترش اقتصاد دانش بنیان و بالفعل کردن ظرفیت ها گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان در آستانه رسیدن به مرز ۴۰۰۰ شرکت است. سورنا ستاری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استان بوشهر سفر کرد. او در نخستین برنامه خود در این استان از یکی از شرکت‌های دانش بنیان بوشهر فعال در حوزه تولید نرم افزار بازدید کرد و در جریان وضعیت فعالیت این شرکت قرار گرفت. وی در حاشیه بازدید از این شرکت اظهار داشت: در راستای حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است و حمایت لازم را خواهیم داشت.
وی گفت: هدف ما بسط و گسترش اقتصاد دانش بنیان و بالفعل کردن ظرفیت هاست؛ بوشهر جزو استان‌های مهمی است که با زیرساخت‌هایی چون نیروی انسانی خلاق و تحصیل کرده دانشگاهی، گردشگری، نفت و گاز پتروشیمی و شیلات از حیث اقتصاد دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است. ئستاری بیان کرد: اتفاقاتی این روزها در دانشگاه ها مراکز نوآوری و پارک های فناوری استان ها می افتد جزوه ارزنده ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نقش آفرینی برجسته کسب و کارهای دانش بنیان و فناور در سپهر اقتصاد کشور را یکی از مهمترین این دستاورد ها برشمرد و افزود: تعداد شرکت های دانش بنیان در آستانه رسیدن به مرز ۴۰۰۰ شرکت است و سال گذشته درآمد این شرکت ها به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید؛ در امسال و سال آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت. وی با اشاره به افزایش قابل توجه فروش محصولات دانش‌بنیان شرکت‌ها اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته کشور ما به رتبه نخست علمی در سطح منطقه تبدیل شده است و رشد فزاینده علم و دانش را شاهد هستیم.

بهره‌برداری از آزمایشگاه مدرن سم‌شناسی
در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، آزمایشگاه سم شناسی در بزرگترین مجتمع آزمایشگاهی جنوب کشور در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با حضور معاون علمی و  فناوری رییس جمهور به بهره‌برداری رسید؛ این آزمایشگاه ۴۰۰ مترمربع زیربنا دارد و در یک شرکت دانش بنیان فعالیت می‌کند. در این آزمایشگاه ۱۵۷ نمونه سم محصولات غذایی و کشاورزی بررسی می‌شود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر یک روزه خود چند طرح دانشگاه خلیج فارس از جمله مرکز نوآوری این دانشگاه را افتتاح و از چند شرکت دانش بنیان بازدید خواهد کرد. بازدید از مرکز بین المللی توسعه نرم افزار خلیج فارس، بازدید از ایستگاه فناوری‌های آبزیان دریایی، بازدید از شرکت‌های مستقر در ساختمان پارک علم و فناوری بوشهر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده‌اند، بازدید از اورژانس هسته‌ای بوشهر که در دست ساخت است، بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و شرکت در نشست شورای اداری استان از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفرش به بوشهر است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.