صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / سیمای شهری در توسعه گردشگری مدنظر قرار گیرد
سیمای شهری در توسعه گردشگری مدنظر قرار گیرد

یک متخصص در زمینه برنامه‌ریزی شهری گفت

سیمای شهری در توسعه گردشگری مدنظر قرار گیرد

یک متخصص در زمینه برنامه‌ریزی شهری گفت: سیما و منظر شهری و بهره‌گیری از آن در توسعه حوزه گردشگری و سامان دهی منظر شهری از رویکردهایی است که باید مدنظر قرار گیرد.

حسین کلانتری، متخصص در زمینه برنامه‌ریزی شهری اظهارکرد: هر شهری برای اینکه برنامه‌ریزی درستی داشته باشد نیازمند یک فرآیند تصمیم گیری است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه این فرآیند تصمیم‌گیری درست، شهر را به سوی آینده‌ای مطلوب سوق می‌دهد، افزود: برنامه استراتژیک توسعه شهری، چشم انداز بلندمدتی برای شهر است که آینده شهر را تضمین می‌کند.

این عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی ادامه داد: این طرح جوانب زیست محیطی، زیرساخت‌ها کاهش فقر شهری را در بر می‌گیرد.

کلانتری بیان کرد: ارائه چشم‌انداز شهر در دوره‌های ۱۰ تا ۲۰ ساله همراه با پایش و ارزیابی و اجرا نظارت از خصوصیات این برنامه است.

وی با بیان اینکه در این برنامه طرح‌هایی برای آینده شهر اجرا شده و دورنمایی از شهر ارائه می‌شود، افزود: در این برنامه در واقع برنامه عملیاتی شهرداری با برنامه ریزی راهبردی پیوند می‌خورد و در نهایت برنامه کلی ارائه می‌شود.

این متخصص در زمینه برنامه‌ریزی شهری با تاکید بر آموزش به مردم و ظرفیت سازی، تصریح کرد: برای شهرهای ایران نیز طرح ریزی و اجرای چنین برنامه‌ای ضروری به نظر می‌رسد.

کلانتری بیان کرد: اگر عدالت اجتماعی در توزیع امکانات و خدمات ایجاد شود، برنامه ریزی در سطح مطلوب ایجاد خواهد شد و فاصله طبقاتی از بین خواهد رفت.

وی افزود: منظرسازی شهرها یکی از موضوعات مهم است، چرا که اگر شهرها چشم انداز مناسبی داشته باشند، این امر کمک خوبی به توسعه شهر خواهد کرد.

این متخصص در زمینه برنامه‌ریزی شهری یادآور شد: سیما و منظر شهری و بهره‌گیری از آن در توسعه حوزه گردشگری و سامان دهی منظر شهری از رویکردهایی است که باید مدنظر قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.