صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تداوم پرواز فضانوردان آمریکا با سفینه سایوز تا سال ۲۰۲۰

تداوم پرواز فضانوردان آمریکا با سفینه سایوز تا سال ۲۰۲۰

یک منبع در صنعت فضایی روسیه به خبرگزاری روسی ریا نووستی گفته است که آمریکا استفاده از سفینه روسی سایوز برای فرستادن فضانوردان خود به ایستگاه فضایی و بازگشت آنان به زمین را تا آوریل ۲۰۲۰ ادامه خواهد داد تا در صورت تأخیر در پرتاب و پروازهای منظم سفینه‌های جدید آمریکایی، حضور آنان در این مجتمع مداری تعطیل نشود.

سایوز

به گزارش کسب و کار نیوز، پیشتر یک منبع دیگر به این خبرگزاری گفته بود که روسیه یک ماه و نیم پیش در ماه دسامبر ۲۰۱۸، به آمریکا تذکر داده بود که اگر حضور فضانوردان آمریکایی ادامه ندارد، به آنها اطلاع دهند تا سازمان فضایی روسیه برای تکمیل مسافران ناو سایوز تمهیدات لازم را ببیند و نسبت به بستن قرارداد جهت آموزش فضانوردان خارجی برای سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی اقدام کند.

بر اساس گفته این منبع، به دنبال مذاکرات انجام شده بین نمایندگان دو سازمان فضایی، در برنامه سفر فضانوردان تغییراتی حاصل شده و اکنون طرحی در دست اجرا است که بر اساس آن، دو فضانورد ناسا به جای اقامت معمول ۶ ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی، ۹ ماه در آن باقی خواهند ماند.

بنا بر برنامه جدید، “نیکلاس هیگ” که قرار است به عنوان مهندس پرواز در روز ۱۴ مارس به همراه “الکسی آوچینین” و “کریستینا کخ” با سایوز ام. اس -۱۲ به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کند در روز ۱۸ دسامبر با سایوز ام. اس -۱۳ به زمین بر می‌گردد و “اندرو مورگان” در ۶ ژوئیه با سایوز ام. اس -۱۳ به ایستگاه می‌رود و با سایوز ام. اس -۱۵ در آوریل ۲۰۲۰ به پرواز خود پایان خواهد داد.

به گفته وی، این کار اجازه می‌دهد ناسا حداقل یک فضانورد در بخش آمریکایی ایستگاه داشته باشد تا بتواند آن را فعال نگاه دارد. بنابراین، اگر تأخیری در شروع پروازهای منظم سفینه‌های جدید آمریکا رخ دهد، بخش تحت نظر ناسا محافظت می‌شود. به بیان دیگر، وابستگی طرف آمریکایی به سایوزهای روسی از دسامبر ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

با زمین‌گیر شدن شاتل‌های فضایی و پایان دادن به عملیات پروازی این فضاپیمای خطرناک که جان ۱۳ نفر را طی دو سانحه گرفت، از سال ۲۰۱۱، آمریکایی‌ها عملاً برای فرستادن فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی و بازگشت آنها به زمین به استفاده از ناو کیهانی روسی سایوز نیازمند شدند. گرچه از همان زمان چند شرکت آمریکایی توانستند موافقتنامه‌ای برای ساخت سفینه‌های سرنشین‌دار با ناسا ببندند، اما عملاً ساخت، آزمایش و پرتاب آنها به طور مداوم به تعویق می‌افتند.

در حال حاضر، قرار است پرواز منظم این سفینه‌ها از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شود، اما با توجه به سوابق امر، هیچ‌گونه ضمانتی برای تعیین زمان دقیق از سرگیری مأموریت فضانوردان ناسا با سفینه‌های آمریکایی وجود ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.