صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ارزیابی روال عملیات علیه آخرین پایگاه داعش در سوریه از زبان سخنگوی نیروهای کرد
ارزیابی روال عملیات علیه آخرین پایگاه داعش در سوریه از زبان سخنگوی نیروهای کرد

ارزیابی روال عملیات علیه آخرین پایگاه داعش در سوریه از زبان سخنگوی نیروهای کرد

سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک امروز (چهارشنبه) تصریح کرد، درگیری‌ها با گروه تروریستی داعش در آخرین منطقه تحت کنترل آن در شرق سوریه ادامه دارد و نیروهای مسلح این گروه مقاومت می‌کنند.

مصطفی بالی، مدیر مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک

به گزارش کسب و کار نیوز، نیروهای سوریه دموکراتیک که نیروهای مسلح کرد هسته اصلی آنها را تشکیل می‌دهند، روز شنبه درگیری‌ها برای کنترل بر شهرک الباغوز؛ آخرین منطقه تحت کنترل داعش در استان دیرالزور واقع در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق را آغاز کردند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مصطفی بالی، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: نیروهای ما به صورت نظامی در الباغوز و اطراف آن پیشروی زمینی دارند اما مقابله با داعش بسیار خشونت‌آمیز است. زیرا اکثر نظامیان داعش به ویژه نیروهای خارجی مهارت‌هایی را در درگیری‌های سابق یعنی چچن و افغانستان کسب کرده‌اند و افراد مسلح داعش به خاطر آخرین پایگاه خود می‌جنگند و گزینه زیادی ندارند یا باید بمیرند یا تسلیم شوند.

وی وضعیت انسانی در منطقه را بسیار بد توصیف کرد و گفت، از غیرنظامیان محاصره شده در الباغوز با هدف سنگ‌اندازی در برابر پیشرفت نیروهای سوریه دموکراتیک به عنوان سپرهای انسانی استفاده می‌شود. وضعیت داخل اردوگاه‌هایی که میزبان آوارگان هستند هم در سایه کمبود کمک‌های انسانی بسیار دشوار است.

طبق گفته فعالان داخلی، بیش از ۱۵۰۰ تن از آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه طی ۴۸ ساعت گذشته فرار کرده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.