صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / عقب ماندگی ایران از درآمدزایی ارزهای دیجیتال
عقب ماندگی ایران از درآمدزایی ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۱۹ به 9000 دلار خواهد رسید

عقب ماندگی ایران از درآمدزایی ارزهای دیجیتال

اکثر کشورهای جهان طی سال‌های اخیر به استفاده از ارزهای دیجیتال روی آورده و شرایطی را فراهم کرده اند که از این شرایط و ابزار جدید به عنوان تسهیل در موضوعات اقتصادی خود استفاده می‌کنند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، اما در ایران به رغم اهمیت بسیار زیاد این ارزها هنوز کار زیادی بر روی این حوزه انجام نشده و گاه و بیگاه تنها اظهار نظرها و طرح های بدون سرانجام در رابطه با آن مطرح می شود. این در حالی است که با توجه به تحریم های مالی ایران استفاده از رمز ارز کارایی بالایی دارد. متاسفانه در ایران با توجه به اینکه بخشی از روابط اقتصادی در انحصار و یا قلمرو تصمیم‌گیران کلان کشور نیست، جامعه نیز با ارز دیجیتال درگیر شده است

تمام این اتفاقات در حالی می افتد که هر روز شاهد پخش اخباری مبنی بر افزایش ارزش ارزهای دیجیتال بخصوص بیت کوین در جهان هستیم. بسیاری از تحلیلگران فعال در بازار ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده، برآورد کرده‌اند قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به ۹۰۰۰ دلار نیز خواهد رسید. ارزش ارز دیجیتالی رمزنگاری شده بیت کوین در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۸ وارد کانال ۳۰۰۰ دلاری شد که کمترین میزان آن از اکتبر سال گذشته بوده و رکورد بیش‌ترین سقوط را به نام خود ثبت کرد. با این‌که این ارز دیجیتالی با آغاز سال جاری میلادی روندی رو به رشد را تجربه کرد، در هفته‌های اخیر قیمت آن بار دیگر دارای یک شیب کاهشی بوده است که این امر بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را با شک و تردیدهای جدی مواجه کرد و بسیاری از مشتریان نیز درباره سرمایه‌گذاری‌های آتی در این ارز مجازی ابراز نگرانی کردند. تازه‌ترین گزارش‌هایی که از پیش‌بینی تعدادی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در مؤسسه تحقیقاتی و مطالعاتی Finder.co.au استرالیا پرده برداشته است، حاکی از آن است که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال جاری میلادی به بازه هفت تا ۹۰۰۰ دلار خواهد رسید این در حالیست که چندی پیش برخی دیگر از کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که قیمت این رمز ارز معروف و محبوب تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی روندی نزولی را تجربه خواهد کرد. آن‌ها بر این باورند که قیمت بیت کوین که در یک ماه اخیر حدود ۳۵۰۰ دلار خرید و فروش شده است، در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی رو به کاهش خواهد رفت، به گونه‌ای که در کانال ۲۰۰۰ دلاری نیز قرار خواهد گرفت.

قیمت بیت کوین با نوسانات بسیار زیادی در ماه‌های اخیر مواجه شده ولی چیزی که موجب سردرگمی و نگرانی سرمایه گذاران و معامله‌گران بازار رمز ارزها شده است، احتمال کاهش دوباره و سقوط قیمت بیت کوین در ماه‌های آتی است. به نظر می‌رسد که صنعت ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده در کنار همه چالش‌های امنیتی و مالی که پیش روی خود دارد، با یک مشکل جدید دیگری نیز مواجه است و آن نیز تخمین‌های ضد و نقیض تحلیلگران و کارشناسان در مؤسسات تحقیقاتی و مالی مختلف در جهان است که تصمیم‌گیری، معاملات و سرمایه‌گذاری را بسیار دشوار و غیر قابل پیش‌بینی کرده است. علاوه بر این، همین تحلیل‌های ضد و نقیض درباره آینده قیمت ارزهای دیجیتال مختلف موجب شده است بازار آن‌ها هم‌چنان ریسک‌پذیری بسیار بالایی داشته باشند که در نتیجه استقبال و خرید و فروش مشتریان و معامله گران را کاهش خواهد داد.

کوتاهی و قصور دستگاه های متولی در درآمدزایی از ارزهای دیجیتال

بهروز منتظری

کارشناس بلاک چین

ارزهای دیجیتال به عنوانین بیت‌ کوین، اتریوم، لایت‌ کوین، بایت‌ کوین، بیت کوین کش، ریپل، مونرو، استلار، ورج و… امروز در دنیای معاملات و درآمدزایی حرف اول را می زنند. متاسفانه در ایران فقط صحبت از بیت کوین است و عامه مردم فکر می کنند ارز دیجیتال محدود به بیت کوین است در حالی که بیشتر ارزهای دیجیتال که در کشور ما نامی از آنها برده نمی شود ارزش و کارایی بسیاری دارند. البته بالا رفتن ارزش بیت کوین هم موجب شده تا اکثر شرکت ها و افراد به دنبال استخراج بیت کوین و درآمدزایی از آن باشند. متاسفانه در کشور ما به رغم اینکه ارزش ارزهای دیجیتال و بلاک چین بر همگان روشن شده اما کوتاهی و قصور دستگاه های متولی در ارایه قوانین و پیش نویس های آن به مجلس کاملا مشهود است.

اگر به دنیای معاملات بین المللی بر پایه رمز ارزها بپیوندیم می توان ارزش گذاری درستی را از همان ابتدا برای آن تعریف کرد. اینکه ارزش ارز دیجیتال ایرانی باید بالا باشد شکی در آن نیست اما با این تعلل و دست دست کردن ارزش گذاری ارز ملی را نابود خواهیم کرد. اگر قیمت هر بیت کوین قرار اپست در سال ۲۰۱۹ به ۹ هزار دلار و با حتی بیشتر هم برسد این نتیجه بهره برداری به موقع و درست از آن است. ارز دیجیتال و بیت کوین فرصت بسیار مناسبی برای توسعه بخش دیجیتال است تا با استفاده از آن کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها بتوانند در حوزه تجارت سریع تر فعالیت کنند. متایفانه این موضوع مهم در سایه مشکلات بسیاری که در کشور وجود دارد نادیده گرفته شده است. ضرورت دارد مقرر شود ظرف یک بازه زمانی مشخص پیش‌نویس ضوابط و مقررات با رعایت تمامی اطلاعات مربوط به شفافیت اطلاعات در اقتصاد ایران، رعایت قانون مبارزه با پولشویی و رعایت سایر ضوابط دیگر در این رابطه ارایه و پس از بررسی کامل تصویب و اجرایی شود. اینجا کوتاهی و قصور بانک مرکزی در یک اقدام مهم کاملا مشهود است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.