صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / میرزاده: بزرگترین دستاورد انقلاب استقلال است

/انقلاب اسلامی در چهل سالگی/

میرزاده: بزرگترین دستاورد انقلاب استقلال است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین دستاورد انقلاب را در این چهار دهه استقلال کشور دانست و عنوان کرد: بزرگترین دستاورد ما بر اساس شعاری که در زمان انقلاب سر می‌دادیم استقلال است.

‌میرحمایت میرزاده

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در تحلیل دستاوردهای انقلاب اسلامی، مشکلات گذشته و چالش‌های آینده کشور بیان کرد: بزرگترین دستاورد ما بر اساس شعاری که در زمان انقلاب سرمی دادیم استقلال است، ما این شعار را عملی کردیم و به استقلال دست پیدا کردیم، این مهم موضوعی است که از سوی تمامی کشورهای جهان مورد اعتراف قرار گرفته است.

وی افزود: احساس می‌کنم در آینده با یک چالشی روبرو خواهیم بود و آن هم ایجاد فاصله میان مردم و انقلاب است، در اجرای قانون اساسی و به خصوص در اجرای اصل سوم که بر عدم تبعیض تاکید دارد به خوبی نتوانستیم عمل کنیم، ما نتوانستیم شاخص مناسبی را تعریف کنیم تا بر اساس آن به خوبی منابع را در کشور توزیع کنیم. چانه‌زنی، لابی‌گری، مراجعه به ادارات و مجلس، سفارش کردن و همه و همه در راستای آن است که ما این اصل مهم قانون اساسی را که در راستای توزیع عادلانه امکانات کشور است به خوبی عملیاتی نکریم، در این اصل زمینه‌های مختلف از استخدام و جذب نیرو تا پروژه‌ها عمرانی مورد توجه است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم از کمبود ناراضی نیستند بلکه از تبعیض و لابی ناراضی هستند، این چالش بزرگی است که اگر نتوانیم آن را کنترل و درمان کنیم ممکن است بتواند این دستاورد بزرگ ما یعنی استقلال را مورد آسیب قرار دهد.

میرزاده اظهار کرد: یکی از اشکالاتی که در این مدت داشته‌ایم این بوده است که ما در راستای برنامه پیش نرفتیم، برای مثال در همین مجلس مشاهده کنید روزی نیست که نگویند رأی دو سوم می‌خواهیم، این یعنی چه؟ یعنی این قانونی که قصد تصویب آن را داریم برخلاف برنامه است، همه باید بپذیرند که یک برنامه برای توسعه پنج ساله کشور تصویب شده است؛ چه صحیح و چه غلط فقط باید در قالب آن قدم برداریم، متأسفانه برنامه فقط در قالب یک ویترین است، اگر به قانون بازگردیم حتی قانون غلط، سریع‌تر به اهداف دست پیدا می‌کنیم تا اینکه بخواهیم هر روز قانونی را تصویب کنیم که به صورت مقطعی باشد و توجهی به اهداف نکند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.