صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / مهدویان: ماجرای نیمروز دو، درباره مرصاد نیست
مهدویان: ماجرای نیمروز دو، درباره مرصاد نیست

مهدویان: ماجرای نیمروز دو، درباره مرصاد نیست

کارگردان فیلم سینمایی «ماجرای نمیروز دو، رد خون» گفت: این فیلم راجع عملیات (مرصاد) نیست، قصه ای درباره کارکترهای امنیتی است که درعملیات حضور دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدحسین مهدویان در نشست خبری فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز دو، رد خون» این مطلب را در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نقش محسن رضایی در فیلم نبود، بیان کرد و افزود: ما بنا نداشتیم، شخصیت های تاریخی را در داستانمان بگنجانیم.
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه اتفاقات در فیلم نمی توانست حادثه ساز باشد، با حالتی مزاح گونه اظهار داشت: می توانست حادثه ساز باشد اما خدا را شکر بچه ها زنده ماندند.
مهدویان در پاسخ به سوالی دیگر درباره اینکه آیا احتمال دارد این فیلم با جلوه های ویژه نادیده گرفته شود؟ گفت: در جشنواره فیلم فجر هر چیزی احتمال دارد.
به گفته وی، در مرحله مونتاژ برخی سکانس های فیلم حذف شده است.
مهدویان اظهار داشت: تجربه ۴ فیلم گذشته به من آموخته که حضورمان در جشنواره اولین محک جدی ما در برخورد تماشاگر است، در واقع یک اکران و بازخورد کوچک است و این مهمترین خواسته ما از جشنواره است. ما نتایج خوبی از واکنش مردم گرفته ایم.
وی سپس ادامه داد که این فیلم نسبت به نسخه هیات انتخاب، خیلی کوتاه نشده است.
به گفته وی، لوکیشن بغداد یکی از چالش های فیلم بوده است، چرا که تیم تولید به بغداد دهه ۸۰ میلادی نیاز داشتند.
کارگردان فیلم سینمایی رد خون با اشاره اینکه او در ۴ دوره از جشنواره، فیلم های متفاوتی ساخته است، یادآور شد: هر چهار فیلم، جز ۵ فیلم برتر از نگاه مردمی شد. اگر جایزه هم ندهند آنچه که از جشنواره می خواستم بدست آوردیم.
سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم سینمایی «ماجرای نمیروز دو، رد خون» نیز در پاسخ به سوالی درباره خشونت در فیلم گفت: کار بسیار دشوار و سوژه سخت بود. اگر خواسته باشیم بحث خشونت را بگوییم، عملیات مرصاد جدی بود، آنها یک خشونتی بوجود آوردند و خشونتی نیز از این طرف اتفاق افتاد. چیزی که به تصویر کشیده شده فکر می کنم خیلی منفی نباشد.
رضوی اضافه کرد: ما کاری را با هم شروع کردیم که کار برایمان بزرگ است و محصول خوبی در دست ما است، اگر جشنواره از فیلم استقبال کند خوشحال می شویم در غیر این صورت برای کسانی که منتخب شدند، دست می زنیم.
تهیه کننده فیلم سینمایی «ماجرای نمیروز دو: رد خون» ادامه داد: فیلم مشکلات و نگرانی هایی داشت، اما اکنون در جشنواره است. حتما نوروز اکران می کنیم اما اگر نتوانیم و شرایط فیلم های دیگر بهتر بو،د آنها اکران می شوند.
رضوی ساخت فیلم سینمایی «ماجرای نمیروز دو، رد خون» را سنگین و پر زحمت خواند.
در ادامه این نشیت خبری، هادی حجازی فر بازیگر این فیلم نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر شخصیت غیرمنطقی و طنزگونه کمال گفت: برخی برداشت سطحی نسبت به کاراکتر کمال دارند.
وی اظهار داشت: من از پارسال درگیر فیلم سینمایی قصر شیرین بودم، ماجرای نیمروز نیز قرار بود تیر ماه ساخته شود اما تا شهریور به تعویق افتاد و به همین دلیل من از آقای میرکریمی عذرخواهی کردم. فیلم قصر شیرین را دوست داشتم و از دست دادم.
وی با بیان اینکه کار هیات داوران جشنواره بسیار سخت است و از طریق برخی رسانه ها به هیات داوران فشار وارد می شود، ادامه داد: به دلیل کیفیت کارهای جشنواره، داورها کار سختی دارند و هر تصمیمی بگیرند من به عنوان بخش کوچک، حمایت می کنم.
جواد عزتی بازیگر فیلم سینمایی «ماجرای نمیروز دو، رد خون» نیز اظهار داشت: هفت سال از داستان ماجرای نیمروز گذشته بود ما دائم فکر می کردیم این شخصیت ها چه تغییراتی کردند و بر آنها چه گذشته است و تلاش کردیم آن را نشان دهیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره واکنش نسبت به داوری های جشنواره افزود: من اگر واکنش بلد بودم، جایگاه بهتری در سینما داشتم.
بهنوش طباطبایی بازیگر دیگر این فیلم نیز توضیح داد: آقای رضوی پیشنهاد این کار را داد که بسیار خوشحال شدم. وقتی در تیم وی کار می کنم فقط به کارم فکر می کنم و دغدغه دیگری ندارم. از شهرام خلج به خاطر گریم تشکر می کنم.
وی با بیان اینکه اگر فیلم های محمدحسین مهدویان را در این چند سال مرور کنیم میبینیم هر بازیگری تمایل دارد با او کار کند، اضافه کرد: وی فیلمساز سفارشی از طرف مردم است به همین دلیل بی معطلی، پیشنهاد بازی را پذیرفتم.
این بازیگر ادامه داد: فکر کردم آقای رضوی و مهدویان توانایی متفاوتی در من دیده اند که می توانم این نقش را بازی کنم. خوشحالم با این گروه درجه یک کار کردم و امیدوارم بهترین اتفاق ها برای این فیلم بیفتد.
وی در مزاحی که خنده خبرنگاران و عکاسان را در پی داشت، گفت: این فیلم هادی سالاری (هادی حجازی فر) و جوادسالاری (جواد عزتی) بود.
طباطبایی اظهار داشت: من چیزی از فیلم سیانور با خود می آوردم که این کار را سخت تر می کرد.
ابراهیم امینی نویسنده فیلم سینمایی ماجرای نیمروز دو، رد خون نیز توضیح داد: این فیلمنامه مثل کارهای قبلی که با حسین انجام دادیم متکثر است و هر چه میگذریم داستان های فیلم در هم تنیده می شوند.
وی ادامه داد: سرنوشت عباس زریباف این است که در عملیات مرصاد کشته می شود اما چگونه و توسط چه کسی کشته می شود خودمان در فیلم آن را تخیل کردیم و ساختیم.
نویسنده فیلم نیز اضافه کرد: نقش افشین را خودمان ساختیم. چیزی که در پایان فیلم میبینید، سرنوشت ما به ازای واقعی فیلم نیست.
فراهنگ**۹۰۱۲

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.