صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / خروج آمریکا از خاورمیانه هزینه تسلیحاتی در منطقه را افزایش می‌دهد
خروج آمریکا از خاورمیانه هزینه تسلیحاتی در منطقه را افزایش می‌دهد

خروج آمریکا از خاورمیانه هزینه تسلیحاتی در منطقه را افزایش می‌دهد

یک رسانه آلمانی نوشت که عقب‌نشینی آمریکا از منطقه هزینه تسلیحاتی در کشورهای منطقه را افزایش می‌دهد.

نیروهای آمریکایی

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه آلمانی “دی ولت” در گزارشی درباره خرید و هزینه تسلیحات در خاورمیانه و با استناد به گزارش کنفرانس امنیتی مونیخ به مناسبت کنفرانس بین‌المللی مونیخ که روز جمعه آغاز به کار می‌کند، نوشت: از سال ۲۰۱۳ تاکنون هزینه‌های سلاح در خاورمیانه در مقایسه با پنج سال قبل افزایش یافته است. این در سایه کاهش قابل توجه حضور نیروهای آمریکا در منطقه در طول این سال‌هاست.

طبق این گزارش، هفت کشور در خاورمیانه در میان ۱۰ کشور جهان که هزینه بیشتری را برای خرید سلاح ارائه می‌کنند، حضور دارند و ازجمله این دولت‌ها هم‌پیمانان غرب از جمله عربستان، ترکیه، رژیم صهیونیستی و کویت هستند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایران از نظر میزان نیرو، تعداد تانک‌ و زیردریایی‌ در سطح بالاتری از رقبای خود در منطقه قرار دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت “جینیس مارکتس فورکاست” ۵۳ درصد از تسلیحات صادر شده به خاورمیانه از سال ۲۰۱۴ تاکنون توسط آمریکا صورت گرفته است و فرانسه و انگلیس نیز هرکدام با اختصاص ۱۱ و ۱۰ درصد به خود در رتبه دوم و سوم قرار دارند. این درحالی است صادرات سلاح آلمان به منطقه تنها سه درصد از این نسبت را تشکیل می‌دهد.

کنفرانس مونیخ بعد از دوران جنگ سرد شروع به برگزاری کرده و این کنفرانس مهمترین همایش کارشناسان در سطح سیاسی – امنیتی در سطح جهانی است.

قرار است در این کنفرانس که از ۱۵ تا ۱۷ فوریه برگزار می‌شود حدود ۱۰۰ وزیر، ۴۰ نخست وزیر و رئیس‌جمهوری شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.