صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تاکید نماینده ونزوئلا در اتحادیه اروپا بر “حمایت جهانی از مادورو”
تاکید نماینده ونزوئلا در اتحادیه اروپا بر “حمایت جهانی از مادورو”

تاکید نماینده ونزوئلا در اتحادیه اروپا بر “حمایت جهانی از مادورو”

با وجود بحران سیاسی در ونزوئلا و حمایت برخی از کشورهای آمریکای لاتین و ایالات متحده از رییس جمهور خودخوانده این کشور، نماینده ونزوئلا در اتحادیه اروپا برحمایت جهانی از مادورو تاکید کرد.

مادورو

به گزارش کسب و کار نیوز، کلودیا سالرنو کالدرا، نماینده ونزوئلا در اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با دویچه وله درباره مدت زمان حضور نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور در قدرت با وجود بحران سیاسی ونزوئلا گفت: من امیدوارم این مدت زمان شش سال باشد، زیرا مردم بر همین اساس رأی دادند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا مادورو باید با وجود منتشر شدن گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن صدها نفر از شهروندان این کشور توسط نیروهای امنیتی ونزوئلا در قدرت بماند، گفت: اگر افرادی مرتکب جرمی شده باشند مجازات می‌شوند. رئیس جمهور این کار را انجام نمی‌دهد.

در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را علیه ونزوئلا صادر کرد که در آن درباره افزایش نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی و انسانی در این کشور هشدار داده شده است.

بر اساس این قطعنامه دولت ونزوئلا باید کمک‌های بشردوستانه را برای رفع کمبود دارو و مواد غذایی و جلوگیری از رشد سو تغذیه و شیوع بیماری‌ها قبول کند. با این حال کالدرا بر این باور است که شورای حقوق بشر سازمان ملل دولت ونزوئلا را محکوم نکرده است.

وی ادامه داد: ما سال گذشته میلادی گزارش خود را ارائه کردیم، ما تمام پیشنهادات اجرا کردیم.

وی ادامه داد: همچنین کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر توسط مادورو در نوامبر ۲۰۱۸ برای سفر به ونزوئلا دعوت شد. قرار است این سفر در روزهای آتی انجام گیرد.

همچنین در پایان سال ۲۰۱۸ سازمان حقوق بشری Penal Forum خواستار دسترسی زندانیان سیاسی به حقوق خود در ونزوئلا شده بود.

بر اساس اعلام این سازمان حقوق بشری بیش از ۲۳۰ زندانی سیاسی در این کشور تا پایان سال ۲۰۱۸ بودند.

نماینده ونزوئلا در اتحادیه اروپا اعلام کرد: اولین مسأله‌ای که باید با سازمان‌های اینگونه و ادعاهای آنها درباره زندانیان سیاسی حل شود، مفهوم کلمه جرم سیاسی و تعبیر آنها از این عبارت است.

وی ادامه داد: من فکر نمی‌کنم بیشتر کسانی که اعلام شده‌اند به خاطر دیدگاه‌های سیاسی‌شان در زندان باشند، بلکه آنها به خاطر اقداماتی که انجام داده‌اند زندانی شده‌اند.

کالدرا در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: در ماه مه ۲۰۱۸ نیکلاس مادورو به عنوان رئیس جمهور این کشور با نظارت ناظران بین‌المللی انتخاب شد. در این میان کشورهای خاصی که در دوران انتخابات ناظرانی اعزام نکردند اکنون اعلام می‌کنند که این انتخابات معتبر نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.