صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / انجام روزانه ۳۰۰۰ مأموریت توسط اورژانس در تهران
انجام روزانه ۳۰۰۰ مأموریت توسط اورژانس در تهران

/انقلاب اسلامی در چهل سالگی/

انجام روزانه ۳۰۰۰ مأموریت توسط اورژانس در تهران

رئیس سازمان اورژنس تهران با بیان این که گستردگی اورژانس از ارگان‌های دیگر بیشتر است گفت: اگر زمان انجام مأموریت‌ها به هشت دقیقه کاهش یابد می‌توان گفت انقلاب بزرگی در زمینه انتقال بیمار رخ داده است زیرا هرچه بیماران سریع‌تر به بیمارستان منتقل شوند، شانس بهبودی آنها بیشتر است.

صابریان

دکتر پیمان صابریان  در حاشیه راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، با اشاره به دستاوردهای اورژانس بعد از انقلاب اسلامی گفت: سال ۵۴ اورژانس کشور با حدود هفت پایگاه آن هم برای موارد خاص افتتاح شد تا اگر اتفاقی برای شخص خاصی رخ داد به وی رسیدگی شود، اما در حال حاضر تقریباً ۱۹۷ پایگاه داریم و روزانه حدود ۳۰۰۰ مأموریت در حال انجام است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه تعداد آمبولانس‌ها پیش از انقلاب حدود هشت مورد بوده است، افزود: در حال حاضر تعداد آمبولانس‌ها به حدود ۳۷۰ دستگاه افزایش یافته که حدود ۲۳۰ دستگاه از آنها عملیاتی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز حدود ۲۵۰ موتورلانس داریم ادامه داد: فکر نمی‌کنم شهری در دنیا وجود داشته باشد که مجهز به این تعداد موتورلانس باشد. همچنین بخش امداد هوایی نیز در سال‌های اخیر شکل گرفته است.

رئیس اورژانس تهران تصریح کرد: کدهای ۷۲۴ و ۲۴۷ نیز مربوط به مدیریت و درمان سکته‌های قلبی و مغزی است که این دو طرح در کشورهای معدودی از جهان انجام می‌شود که آنها هم جزو کشورهای پیشرفته و سطح یک هستند.

وی در ادامه با اشاره به لوازمی که توسط اورژانس استفاده می‌شود، توضیح داد: لوازمی که استفاده می‌کنیم مثل پتوی نجات یک بار مصرف که حدود یکسال است استفاده می‌شود، با استانداردهای روز دنیا برابری می‌کند. همچنین آتل های یکبار مصرف هم استفاده می‌کنیم و بعد از آن هم دیگر آنها را پس نمی‌گیریم؛ کمتر کشوری سراغ داریم وسیله‌ای به مریض بدهد و پیگیر پس گرفتنش نباشند و مریض با همان وسیله به بیمارستان منتقل شود.

صابریان با اشاره به اینکه کار اورژانس تهران از نظر تعداد عملیات نیز بسیار زیاد است و روزانه بین ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تماس با اورژانس تهران برقرار می‌شود، گفت: این امکان قبلاً وجود نداشته و همه اینها نشان می‌دهد که چقدر پیشرفت کرده‌ایم. می‌توان گفت که گستردگی اورژانس از ارگان‌های دیگر بیشتر و از هیچ به سطح کاملاً قابل قبولی رسیده است. همچنین اورژانس ارگانی است که خدماتش را به صورت رایگان ارائه می‌دهد و کیفیت کارش هم بالاست.

صابریان ادامه داد: با توجه به تراکم بالای جمعیت تهران و مشکلاتی که در معابر این شهر وجود دارد نیاز داریم پایگاه‌ها افزایش یابد تا بتوانیم خدمات را با سرعت بیشتری ارائه دهیم. اگر زمان انجام مأموریت‌ها به هشت دقیقه کاهش یابد می‌توان گفت که انقلاب بزرگی در زمینه انتقال بیمار رخ داده است زیرا هرچه بیماران سریع‌تر به بیمارستان منتقل شوند، شانس بهبودی آنها بیشتر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.