صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / هاشمی تختی: هرگز حرف زور را نمی‌پذیریم
هاشمی تختی: هرگز حرف زور را نمی‌پذیریم

/ همه می‌آییم/

هاشمی تختی: هرگز حرف زور را نمی‌پذیریم

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس گفت: ۲۲ بهمن روزی است که ملت ایران از ذلت به اوج عزت رسید و منشأ این حرکت امام راحل (ره) بود که طاغوت را در ایران با کمک مردم به زباله‌دان تاریخ سپرد.

هاشمی تختی

حسین هاشمی تختی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: اولین درس انقلاب اسلامی به ما عزت‌مداری و خودباوری بود که اکنون با گذشت ۴۰ سال از انقلاب سال ۱۳۵۷ به خوبی در ملت ایران نهادینه شده است.

وی بیان کرد: ملت‌های مختلفی در سراسر دنیا از ملت ایران و انقلاب اسلامی ما درس گرفته‌اند و مهم‌ترین درس آنها نیز عزت‌مداری بوده، زیرا استکبارگران با استیلای بر منافع و ظرفیت‌های آنان موجب از دست رفتن عزت و اقتدار آنان شده‌اند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس خاطرنشان کرد: انقلاب سال ۵۷ به همه قدرت‌های جهانی فهماند که ملت تاریخ ساز، مسلمان و با تمدن ایران هرگز حرف زور را نمی‌پذیرد و حاضر نیست تحت استعمار و استثمار بیگانه قرار گیرد و محصول آن رفتار انقلابی این بوده که اکنون ملت ایران ملتی بزرگ، با هویت و صاحب نظر در معادلات جهانی است.

هاشمی تختی با اشاره به توانمندی‌های به دست آمده در عرصه‌های گوناگون در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ما در حوزه اقتدار سیاسی و نظامی بسیار کارآمد عمل کرده‌ایم اما باید توفیقات انقلابی خودمان را در عرصه‌های اقتصادی نیز به کار بگیریم تا ملت ایران فارغ از مسائل و مشکلات بتوانند به سوی کمال و پیشرفت گام بردارند.

وی یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی در استان هرمزگان را نیز گرامی‌داشت و جای همه انقلابیونی که اکنون در جمع ما نیستند را نیز زنده داشت و عنوان کرد: انتقال هوشمندانه پیام امام خمینی (ره) به مردم و هدایت حرکت‌های انقلابی در شهرستان‌ها موضوع مهمی در انقلاب اسلامی بود که به همت انقلابیون پیشکسوت صورت گرفت و باید یاد آنها را زنده و جاوید نگاه داریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.