صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / نقش رویدادهای فناورانه در تغییر مسیر حرکت استارتاپ‌های نوپا
نقش رویدادهای فناورانه در تغییر مسیر حرکت استارتاپ‌های نوپا

نقش رویدادهای فناورانه در تغییر مسیر حرکت استارتاپ‌های نوپا

دومین فراخوان نوپاهای فناوری‌های همگرا توسط مرکز فناوری همگرا معاونت علمی منتشر شده و استارتاپ ها تا بهمن امسال برای ارسال طرح های خود فرصت دارند.

دومین فراخوان نوپاهای فناوری‌های همگرا توسط مرکز فناوری همگرا معاونت علمی منتشر شده و استارتاپ ها تا بهمن امسال برای ارسال طرح های خود فرصت دارند.اردیبهشت امسال مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی با انتشار فراخوانی با عنوان« نوپاهای همگرا و حمایت از استارتاپ‌ها» فرصتی را برای دیده شدن ایده‌ فراهم کرد؛ هدف از این اقدام شناسایی استارتاپ‌های فعال و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای آنها بود.فناوران، شرکت‌های نوپا و پژوهشگران به عنوان طرف عرضه، شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر به عنوان طرف تقاضا و شتاب‌دهنده‌ها به عنوان رابط عرضه و تقاضا از جمله مخاطبان این فراخوان هستند.
محورهای اصلی این فراخوان در حوزه‌های “سلامت”، “دارو و درمان”، “محیط زیست”، “آب و انرژی”، “زیست‌فناوری”، “تجهیزات و ملزومات پزشکی” و “مواد آرایشی و بهداشتی” است. علاوه بر آن محورهای ویژه‌ای در این دوره از رویداد در نظر گرفته شده است. محورهای ویژه عموما مواردی هستند که جزو نیازهای فعلی کشور، مراکز حامی توسعه کسب و کار و صنایع بوده و در صورتی که محصول استارت‌آپ‌ها، در این حوزه باشد برنامه ویژه برای حمایت از روند توسعه کسب و کار آنها در دست خواهد بود.
محورهای ویژه این فراخوان سه حوزه رابطه مغز و رایانه، چاپگرهای زیستی سه بعدی، نسل جدید توالی‌یابی، آب و انرژی است. هم اکنون استارتاپ‌های متقاضی طرح های خود را ارسال کرده اند. بر این اساس ۱۶۰ طرح  به دبیرخانه مرکز ارسال شده که پس از دو مرحله داوری در نهایت ۲۷ استارتاپ انتخاب شدند تا در دوره های پیش شتابدهی شرکت کنند؛ در این دوره استارت‌آپ‌ها می‌توانند محصول کسب‌وکار خود را اعتبارسنجی کنند.سنجش ایده ها، یادگیری مفاهیم مرتبط با بازار و تجاری سازی محصولات فناورانه از جمله مهمترین اهداف استارتاپ ها برای شرکت در این فراخوان است. همچنین حضور در این دوره می تواند تاثیر بسیار زیادی در روند حرکت مسیر پیش روی آنها داشته باشد. استارتاپی برای کمک افراد مبتلا به نارسایی های روانی استارتاپ ذهن پردازان شریف یکی از استارتاپ هایی است که توانسته با موفقیت این دوره را به پایان رساند و در نهایت موفق به جذب سرمایه گذار شود. ایده پردازان این استارتاپ ابتدا با دو طرح مربوط به اختلال افسردگی و اختلال خواب وارد این روند شدند.

در حال حاضر تقریبا ۱۰ درصد از کودکان به بیماری بیش فعالی و نقص توجه (ADHD) مبتلا هستند. یکی از روش هایی که از لحاظ علمی برای درمان بیش فعالی اثبات شده، نوروفیدبک است. نوروفیدبک یک تکنولوژی درمانی جدید و بسیار موثر است که امکان آموزش تنظیم توجه را در حین انجام بازی های مخصوص برای کودکان فراهم می کند. این فناوری تاییدیه FDA آمریکا در حوزه تجهیزات پزشکی را دارد. هدف این استارتاپ ساخت دستگاه پوشیدنی برای درمان بیماری بیش فعالی، از راه دور و تحت نظر پزشک است. آنها پس از ارتباط با مشتری ها و گرفتن بازخورد متوجه اشکالات شدند و مسیر حرکت شان را تغییر دادند زیرا شناخت مشتری از مهمترین قسمت های یک استارتاپ است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.