چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ایمنی اتوبوس‌های دانشگاهی در مشهد چطور است؟
ایمنی اتوبوس‌های دانشگاهی در مشهد چطور است؟

ایمنی اتوبوس‌های دانشگاهی در مشهد چطور است؟

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی دارای اتوبوس‌های استاندارد با رعایت ایمنی ماشین، بیمه‌نامه، بررسی صلاحیت‌های فنی ماشین بوده و کنترل راننده‌ها به لحاظ صلاحیت رانندگی و یا وجوه اخلاقی و رفتاری آن‌ها صورت می‌پذیرد.

اتوبوس دانشگاه

امیر رضا صالح مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، اظهار کرد: در حوزه خدمات رفاهی دانشجویان، علاوه بر خدمات مربوط به اسکان، تغذیه و وام‌های دانشجویی، نکته چهارمی که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مجموعه خدمات رفاهی دانشجویان اضافه شده؛ موضوع حمل و نقل دانشجویی است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل دانشجویی به طور معمول از مبدا پردیس دانشجویی تا به مقصد دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه برگزار می‌شود، افزود: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات حمل و نقل دانشجویی برون سپاری شده و ما از شرکت‌های معتبر و قانونی که زیر نظر سرویس حمل و نقل درون شهری شهرداری مشهد هستند، استفاده می‌کنیم.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: دستگاه‌های اتوبوس دانشگاه علوم پزشکی بیش از دو هزار نفر دانشجو را در روز جا به جا می‌کند. ما متناسب با نیازهای دانشگاه، امکاناتی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم.

وی عنوان کرد: ما در هر روز از سال تحصیلی از ساعت ۷ صبح الی ۲۱ شب به صورت دوره‌ای در فواصل کمتر از نیم ساعت میان پردیس دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همه دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی سرویس‌های رفت و برگشت را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم و به لحاظ کنترل ایمنی مسئول حوزه نقلیه دانشجویی تمامی مدارک و مستندات مربوط به استاندارد بودن ماشین‌ها و موضوعات دیگری که مطرح شد، مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشکلی به لحاظ امنیت و ساماندهی حمل و نقل به دانشجوها نداشته باشیم.

صالح مقدم خاطر نشان کرد: ارائه تمامی خدمات نقلیه برای دانشجویان رایگان است و به شکل میانگین طبق قرارداد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد بالغ بر ۷۰ میلیون تومان در ماه اجرای سرویس‌ها را انجام می‌دهد تا دانشجویان با سهولت و آرامش بیشتر به خصوص با امنیت مناسب، از محل خوابگاه‌ها به سمت دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی منتقل شوند.

وی بیان کرد: به شکل معمول تقریباً حدود ۱۵ دستگاه اتوبوس به شکل چرخشی در مسیرهای مختلف در تردد هستند به عنوان مثال، یک دستگاه اتوبوس از مبدا به مقصد می‌رود و دوباره این مسیر را طی می‌کند و ممکن است یکی از این ۱۵ دستگاه ۱۰ بار مسیری را دور بزنند.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: تاکنون دستگاه‌های اتوبوس مشکل فنی نداشتند و اگر هم به هر دلیلی مشکلی وجود داشت بلافاصله شرکت معتبر و قانونی که زیر نظر شهرداری است، موظف شده ماشین قابل قبولی را جایگزین کند و تاکنون مشکلی در زمینه امنیت و ترابری و حمل و نقل دانشجویان را شاهد نبودیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.