صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اشتغال در بخش دانش‌بنیان یک پنجم صنعت است

وزیر علوم:

اشتغال در بخش دانش‌بنیان یک پنجم صنعت است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بابیان اینکه تولیدات علمی و پژوهشی باید در اختیار جامعه و نیازهای کشور قرار گیرد، گفت: برنامه دولت در حوزه دانشگاه‌ها، تبدیل دانش به ثروت و فناوری است.

وزیر علوم

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر منصور غلامی در مراسم افتتاح ساختمان دانشگاه دولتی نهاوند با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: هر جا انسان زندگی می‌کند ممکن است نقاط ضعفی وجود داشته باشد اما جمعی که پشت سر رهبر حرکت می‌کنند قطعاً به پیروزی می رسند.

غلامی گفت: استکبار جهانی نمی‌تواند وضع امروز و عملکرد جوانان را در حوزه‌های مختلف تحمل کند چراکه در حوزه‌های علوم و فناوری دستاوردهای علمی قابل توجه و دارای رتبه بندی‌های جهانی هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۹۲ مرکز رشد و ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور فعال است و باید تولیدات علمی و پژوهشی در اختیار جامعه و نیازهای کشور قرار گیرد، گفت: برنامه دولت در حوزه دانشگاه‌ها، تبدیل دانش به ثروت و فناوری است.

غلامی با بیان اینکه از محل این شرکت‌های دانش بنیان هر ساله میلیاردها تومان فروش فناوری و صدها میلیارد دلار صادرات و ۴۲ هزار شغل ایجاد شده، ادامه داد: شغل‌هایی که در این حوزه ایجاد می‌شود یک پنجم ایجاد اشتغال در صنعت و سایر حوزه‌ها است اما با یک حرکت شتابی رو به توسعه است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت علوم به عنوان مسئول اصلی برنامه‌های آموزش و تحقیقات در قالب قانون برنامه ششم توسعه و شورای انقلاب فرهنگی و تأکیدات رهبری مبنی بر اینکه رشد و توسعه علمی را باید حفظ و روز آمد کنیم اقداماتی همچون طرح ساماندهی دانشجویان، تعیین تکلیف دانشگاه‌ها، ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط و ساماندهی و ایجاد نقشه مشخصی برای آن را در دستور کار دارد، گفت: امروز باید فوران علم و دانش بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای باشد.

وزیر علوم گفت: ایران در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۸ در بین هزار دانشگاه مهم دنیا جایگاه دارد.

غلامی با بیان اینکه در صنایع دفاع آنچه کشور ما به آن متکی است و دشمن از آن نگران است که دانشگاه‌های ما رشد یافته است، افزود: ۱۹۲ مرکز رشد در دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های مختلف فعال است و ۴۳پ ارک علم و فناوری فعال است که تقریباً هر استان صاحب یک پارک است.

وی گفت: همین پارک‌ها سالیانه میلیاردها تومان فناوری دارند ۴۲ هزار شغل پایدار ایجاد کرده‌اند و صدها میلیارد دلار صادرات داشته اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.