صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / آشفته گی درادامه خفگی با روایت داستانی بیشتر
آشفته گی درادامه خفگی با روایت داستانی بیشتر

همراه با فیلم فجر 97؛

آشفته گی درادامه خفگی با روایت داستانی بیشتر

کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی «آشفته گی» با اشاره به فضای متفاوت این فیلم ، گفت: آشفته گی درادامه خفگی ساخته شده با این تفاوت که داستان بیشتری اما با تجربه ای درهمان مسیربرای روایت دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز مستقر در پردیس ملت سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، فریدون جیرانی در نشست خبری فیلم سینمایی «آشفتگی» که با حضور عوامل و بازیگران برگزار شد ،اظهارداشت: بعد از بازسازی این فیلم دوست دارم سرمایه ای را به این خانواده خاچیکچیان اهدا کنم.
وی افزود: در زمانی که فضای اجتماعی مضمون سینما را تحت تاثیر قرار داده است این جنس فیلم ساختن سخت و پر ریسک و برای تماشاگر بیگانه است.
او همچنین با اشاره به فضای متفاوت فیلم آشفته گی تاکید کرد: همیشه سعی کردم تجربه کنم و این فیلم سومین تجربه من در این زمینه است و البته نباید فراموش کرد که هر تجربه ضعف و قوتی دارد.
جیرانی تصریح کرد: این تجربه را به دلیل فضای عاشقانه موجود در آن دوست داشتم ملودرامی همراه با جنایت که از طریق بازیگران داستان عاشقانه عجیب به مخاطبان منتقل می شود.
وی با اشاره به نقش ارژنگ با بازی مهران احمدی تاکید کرد: این شخصیت از سینمای رئالیستی می آید و با فضای بی زمان و بی مکان فیلم جور نیست اما با اینکه می دانستم با فیلم جور نیست چون عشق های اینچنین را دوست داشتم به فیلم اضافه کردم و امید داشتم در فضای فیلم حل شود.
جیرانی خاطرنشان کرد: نمی خواستم فیلم آشفته گی نوآر آمریکایی باشد ساخت این فیلم بیشتر شبیه شوخی است و من به سمت نوآر فرانسوی رفتم؛ سردی فضا را می خواستم اگر سرد نباشد در ذوق می زند.
وی با بیان اینکه طرح فیلم از حسن حسینی از فیلم خارجی قدیمی است که درآن دوقلو های زن داستانی را رقم می زند ،اظهار داشت: فکر کردم شاید فیلم با دو قلوهای زن نتوان پروانه ساخت و اکران بگیرد به همین دلیل قهرمان داستان را به مرد تغییر دادم.
وی در خصوص نام مشرقی که در تمام فیلم هایش وجود دارد ،خاطرنشان کرد: شخصیت مشرقی در زندگی من بسیار تاثیر گذار بوده است ؛ در زمان کودکی که در شهرستان کوچک تربت حیدریه با یک سینما و چهار خیابان درس می خواندم، مدیر آنجا کتاب خواندن و تفکر کردن را به من یاد داد.
جیرانی در خصوص املای فیلم آشفته گی و خفه گی تصریح کرد: این نوع نگارش اشتباه نیست بلکه جدید است و در ادامه افسرده گی را به این دیکته خواهم ساخت.
وی با بیان اینکه من به قصه های جنایی ساده علاقه دارم اظهار داشت: در این روایت ها برخورد خیر و شر وجود دارد که ما نیز همین را نشان می دهیم ؛ آدم ها گاهی عاشق که می شوند بد می شوند.
جیرانی با بیان اینکه من باز هم ریسک کرده این نوع فیلم را خواهم ساخت تاکید کرد: البته این مسیر را باید با کمک نسل جوان و استفاده از فکر آنان طی کرد قطعا مخاطب هم خواهد داشت.
وی در خصوص مشکلات با مسعود فراستی منتقد سینما نیز گفت: ایشان زمانی که قصه پریا را تماشا کردند آن را در برنامه هفت نقد کردند و مشکلی یه وجود نیامد.
جیرانی افزود: در زمانی که فیلم من مادر هستم از سوی دادستانی با مشکل مواجه شده بود فراستی از آن دفاع کرد و در این زمانه نباید کمک ها را فراموش کرد؛ ایشان امشب هر نقدی را در برنامه هفت داشته باشند می پذیرم
مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری نیز تاکید کرد: فیلم آشفته گی تجربه جدید و عجیبی است و نحوه فیلمبرداری به صورت کج نیز برخاسته از همین تجربه است که در طول فیلم در هر صحنه هر شخصیتی که برتری داشت قاب به آن سمت کج می شد.
بهرام رادان بازیگر فیلم آشفته گی با تاکید بر اینکه فریدون جیرانی در میان کارگردانان برجسته قرار دارند تاکید کرد: برای جلب نظر عمومی ایشان می توانستند راه ساده تری بروند اما ایده های نو و بدیع دارند جای ستایش و تحسین دارد.
به گفته وی، هر کسی شجاعت این تجربه را ندارد.
مهناز افشار دیگر بازیگر فیلم با اشاره به خصوصیات جیرانی کارگردان ،خاطرنشان کرد: ایشان در نگاه و سینمای خود تبحر دارند که برای من ارزشمند است.
به گفته وی نگاه در فیلم های او حرف اول را می زند یک حرکت اضافه چشم همه چیز را تغییر می دهد.
در نشست خبری فیلم سینمایی آشفتگی کامیاب امین عشایری طراح صحنه، مارال جیرانی طراح لباس، کارن همایونفر آهنگساز، مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری و بهرام رادان، مهناز افشار و نسیم ادبی بازیگران حضور داشتند.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان فرهنگی و هنری شامگاه ۹ بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، ۲۲ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، ۳ اثر در بخش پویانمایی، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو، ۷ فیلم کوتاه و ۵ مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و ۵۶ سالن سینما در مراکز استان‌ها تا ۲۲بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.