صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / التیام درد ‌مردم روستاهای مرزی خراسان جنوبی
التیام درد ‌مردم روستاهای مرزی خراسان جنوبی

التیام درد ‌مردم روستاهای مرزی خراسان جنوبی

‌معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۸۰ نفر از مردم روستاهای ذکری و گل نی از توابع شهرستان درمیان توسط کاروان سلامت و معیشت جمعیت هلال احمر ویزیت رایگان شدند.

 

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، احمد بخشی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ششمین کاروان سلامت جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به روستاهای ذکری و گل نی از توابع درمیان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر اعزام شدند.

وی درباره تعداد اعضای تیم کاروان سلامت، افزود: سه پزشک متخصص (پوست، اطفال و داخلی) و ۹ نفر نیروی امدادگر و پرسنل در این تیم به ارائه خدمات داوطلبانه پرداختند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در این برنامه ۸۰ نفر از مردم این روستاها ویزیت رایگان شده و داروی مورد نیاز را دریافت کردند، تصریح کرد: اعزام کاروان سلامت با همکاری ستاد فعالیت‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران و به سرپرستی دکتر سید ناصر عمادی پزشک داوطلب هلال احمر متخصص پوست انجام شده است.

بخشی با اشاره به اینکه ارزش ریالی خدمات درمانی و دارویی ارائه شده در این روستاها بالغ بر ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است، اظهار کرد: دو نفر از اهالی روستاها پس از معاینه و تشخیص بیماری توده شکمی و سینه (خانم باردار) و کودک با مشکل تنفسی با توجه به وضعیت حاد توسط اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافتند.

وی بیان کرد: سه مورد تزریق در جوشگاه سوختگی کودکان زیر ده سال در زیرکوه و درمیان توسط متخصص پوست انجام شده است.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه با حضور دکتر عمادی؛ پرشک متخصص داوطلب هلال احمر، اهالی و مسئولین چاه آب شرب رزه نیز افتتاح شد، افزود: بخش قابل توجهی از هزینه توسط دکتر عمادی پرداخت شده است.

بخشی با بیان اینکه ۴ بیمار زیرکوه و یک نفر درمیان در سفر دکتر عمادی شناسایی شدند که برای عمل جراحی درمانی و زیبایی به بیمارستان پوست رازی تهران اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: سفر بعدی دکتر عمادی پزشک داوطلب هلال احمر پس از هماهنگی‌های لازم تا سه ماه آینده به استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این چهارمین سفر دکتر عمادی پزشک داوطلب هلال احمر به استان و شهرستان درمیان است، یادآور شد: در حاشیه این ویزیت‌ها مراسم بسته‌های حمایتی ویژه مادران باردار و شیرده نیز توزیع شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.