صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تعداد چاه‌های غیرمجاز به ۳۰۰ هزار حلقه رسید
تعداد چاه‌های غیرمجاز به ۳۰۰ هزار حلقه رسید

تعداد چاه‌های غیرمجاز به ۳۰۰ هزار حلقه رسید

معاون آب و آبفای وزیر نیرو نوشت: 12 سال قبل تعداد چاه‌های غیرمجاز در کشور حدود 100 هزار حلقه بود که تعداد این چاه‌ها اکنون به بیش از 300 هزار حلقه رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، «قاسم تقی‌زاده خامسی» امروز شنبه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: در این مدت برداشت آب از منابع زیرزمینی رشدی دو برابری داشته و به حدود هشت و نیم میلیارد متر مکعب رسیده است.
وی به سفر هفته گذشته خود به استان همدان – در معیت معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو – اشاره کرد و ادامه داد: «هر کجا باریکه‌ای جاریست، درخواست احداث سد وجود دارد که نهایتا به توسعه اراضی کشاورزی و مصرف غیرمتعارف آب منتهی می‌شود؛ روندی که متاسفانه همچنان ادامه دارد».
معاون وزیر نیرو اضافه کرد: امروز که تقاضا در حوزه آب از منابع موجود بسیار بیشتر است، شناخت آنچه موجب این افزایش تقاضا است در کنار عوامل طبیعی و عوامل غیرقابل تغییر، اجتناب از اشتباه‌های گذشته و دنبال کردن آنچه به درستی در گذشته انجام شده، قدم اول در حل مساله آب است.
تقی زاده افزود: همسایگان ما بیش از آنکه به دکل‌های نفتی بپردازند، به موضوع آب و بازچرخانی آن فکر می‌کنند، سعی ما نیز بر این خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.