صفحه اصلی / اسلایدر / واردات رسمی لوازم یدکی تقلبی
واردات رسمی لوازم یدکی تقلبی

تقلب و سودهای میلیونی در بازار قطعات خودرو بیداد می کند

واردات رسمی لوازم یدکی تقلبی

تولید بسیار سخت و پیچیده است و هزاران مشکل پیش رویش قرار دارد، برای همین کمتر کسی به فکر تولید است و بیشتر همکاران به فروشندگی یا سفارش واردات لوازم یدکی روی آورده‌اند.

شایلی قرائی

بنابراین عرضه لوازم یدکی تقلبی در بازار زیاد شده که این موضوع می‌تواند خطرات زیادی را برای مصرف کنندگان در پی داشته باشد. از طرفی دیگر با تغییرات قیمت ارز و مشکلاتی که در این زمینه به وجود آمد و کمبود این قطعات موجب شد قیمت لوازم یدکی خودرو در بازار افزایش یابد و این موضوع مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرد. در همین رابطه غلامرضا بخشی زاده رئیس اتحادیه لوازم یدکی، خودرو و ماشین آلات درباره عرضه لوازم یدکی بی کیفیت خودرو گفته بود: البته منکر اجناس تقلبی نیستیم، اما اجناسی که در حال حاضر از آن به عنوان تقلبی یاد می‌شود همان جنس‌های کم کیفیت چینی هستند که نشان تولید کننده ندارند و به صورت قانونی وارد و به عنوان جنس اصلی به فروش می‌رسند.

به گفته وی؛ افرادی که این قطعات را وارد می‌کنند باید بر روی این قطعات نشان کشور تولیدکننده را حک کنند تا مشخص باشد که هویت اصلی قطعه از کجا است.رئیس اتحادیه لوازم یدکی، خودرو و ماشین آلات تاکید کرده بود: این قطعات همه از طریق قانونی وارد می‌شوند و به دلیل اینکه قیمت کمتری دارند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و تنها راه تشخیص آن‌ها نصب برچسب است.با تمام این تفاسیر باید از سوی مسئولان ذی‌ربط برای مقابله با این موضوع تدابیری اندیشیده شود تا افراد سودجو نتوانند با سوءاستفاده از کمبود قطعات در بازار امنیت جانی مصرف کنندگان را به خطر اندازند.

فعالیت برخی کسبه در زمینه واردات قطعات تقلبی 

نیما کریمی، فروشنده لوازم یدکی

واردات قطعات یدکی ابتدا باید در مورد شرکت‌های خودروساز ساماندهی و کنترل شود تا قطعات بی کیفیت وارد چرخه تولید و خدمات پس از فروش آنها نشود. یک سال بعد از اینکه واردات قطعات یدکی چینی شروع شد، برخی کسبه در زمینه واردات قطعات تقلبی فعال شدند که ضربه زیادی را هم به تجار و هم به مصرف کنندگان وارد کرد. از ۱۵ سال پیش بازار قطعات تقلبی شکل گرفت، قبلاً قطعات تقلبی وارد و با بسته‌بندی خود در بازار عرضه می‌شد، ولی امروز به جای این کار، قطعات تقلبی به کشور وارد می‌شود و در اینجا بسته‌بندی این قطعات عرضه شده، مارک زده می‌شود و در بسته بندی قطعات اصلی با قیمت قطعه اصلی فروخته می‌شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.