صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / فعالیت شتابزده در حوزه “گرد و غبار” کافی است
فعالیت شتابزده در حوزه “گرد و غبار” کافی است

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار:

فعالیت شتابزده در حوزه “گرد و غبار” کافی است

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: فعالیت در حوزه مقابله با ریزگرد باید به صورت کارشناسی انجام شود؛ فعالیت شتابزده در این حوزه کافی است.

گرد و غبار

به گزارش کسب و کار نیوز، علی محمد طهماسبی بیرگانی در کارگروه مقابله با گرد و غبار که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: امیدوار هستیم تلاش‌های صورت گرفته در این کارگروه باعث افزایش کیفیت زندگی مردم و سلامت‌شان در استان شود. خوشبختانه در سال جاری بارندگی‌های بسیار خوبی در خوزستان صورت گرفت اما یادمان باشد وقوع پدیده ریزگردها پس از بارش باران‌ها و در فصل تابستان تشدید می‌شود. مسئولان استانی گمان نبرند که پس از چنین بارش‌هایی با پدیده گرد و غبار مواجه نمی شویم.

وی افزود: به طور حتم در اردیبهشت ماه سال جاری که هوا رو به گرمی می‌رود و آب‌های سطحی تبخیر می‌شوند باید منتظر گرد و غبار باشیم.

طهماسبی بیرگانی با انتقاد از اعضای کارگروه مقابله با ریزگردها در استان گفت: متأسفانه روحیه فعالیت جمعی و پاسخگویی به مراجع در استان وجود ندارد. اعتبار بسیار خوبی برای این کارگروه در نظر گرفته شده و تنها سالی است که این اعتبار به صورت کارشناسی شده هزینه می‌شود. این اعتبار باید در استان خوزستان و تنها برای مبحث ریزگردها هزینه شود.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی تصریح کرد: برخی از اعضای کارگروه مقابله با ریزگرد حتی به نامه‌هایی که برایشان ارسال می‌شود پاسخ نمی‌دهند و نسبت به این کارگروه بی‌توجه هستند.

طهماسبی بیرگانی با بیان اینکه فعالیت شتابزده در حوزه ریزگرد کافی است، گفت: مسئولان باید برنامه‌ها و مصوبه‌های این کارگروه را به سرانجام برسانند. فعالیت در این خصوص نباید در وسط راه رها شود.

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا برنامه‌های طرح جامع مقابله با ریزگرد سریع‌تر اصلاح و سپس تأیید شود تا بر اساس این برنامه به پیش برویم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.