صفحه اصلی / اسلایدر / طمع مرغداران و ادامه صف های طویل تقاضا
طمع مرغداران و ادامه صف های طویل تقاضا

عرضه مرغ تنظیم بازاری هم در ساماندهی بازار تاثیری نداشته است

طمع مرغداران و ادامه صف های طویل تقاضا

نبود نظارت بر تولید مرغ سبب افزایش قیمت مرغ زنده در مرغداری‌ها شده است.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی یوسف خانی با اشاره به اینکه قیمت مرغ زنده ۱۰ هزارو ۲۰۰ تومان از سوی مرغدار‌ها تعیین شده است، افزود: با توجه به قیمت نهاده‌ها و جوجه یک روزه قیمت مرغ زنده بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ تومان نیست، اما مرغداران برای کسب سود بیشتر حاضر به عرضه مرغ به قیمت مناسب نیستند. وی قیمت مرغ آماده طبخ را در سطح شهر ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: امروز قیمت مرغ در کشتارگاه‌ها ۱۳ هزارو ۴۵۰ تومان بوده است. رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: قیمت مرغ در مراکز عمده فروشی ۱۳ هزارو ۶۵۰ تومان تعیین شده است که با این روند مرغ آماده طبخ بیش از ۱۴ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد. یوسفخانی گفت: مرغ با قیمت تنظیم بازار در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌ها زنجیره‌ای با قیمت مصوب عرضه می‌شود. اما شنیده ها هم چنین حاکی است مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت مرغ، قاچاق توسط مرغداران به کشورهای همسایه است. مرغداران به صراحت می‌گویند دلیلی نمی‌بینند مرغ را با این قیمتها بفروشند و در عوض آنرا با نرخ روز دلار به برخی کشورهای همسایه قاچاق می‌کنند که سود بسیار زیادی را نصیب آنها می‌کند.

قاچاق مرغ زیر سایه نبود نظارت ها

علی برخوردار

کارشناس تنظیم بازار

قرار شد با عرضه مرغ های تنظیم بازاری دیگر خبری از صف های طویل مصرف کنندگان نباشد که گویا این اتفاق نیافتاده و هنوز مردم برای خرید مرغ های منجمد تنظبم بازاری صف های زیادی را تشکیل می دهند. با گشتی در میادین میوه و تره بار مشاهده خواهید کرد که مردم از ابتدای صبح برای دریافت مرغ در صف ها ایستاده اند و وانت های عرضه هم در انتظار بازگشایی میادین ایستاده اند. در برخی از این میادین حتی همین وانت های حمل مرغ هم وجود ندارند و مرغ در بازار آزاد در کنار میادین عرضه می شوند.

قرار شد با ورودمرغ های تنظیم بازار مرغداری ها با دولت همکاری کنند و از افزایش قیمت ها برای کسب سود بیشتر صرفه نظر کنند که این اتفاق تا به امروز نیفتاده و مردم هم چنان سرگردان هستند. با این اوصاف برای بازار شب عید هیچگونه پیش بینی ای وجود ندارد و نمی توان گفت مرغ تنطیم بازاری عرضه شده و در نتیجه شب عید گرانی این کالا را نخواهیم داشت. هم چنین برخی مرغداران در نبود نظارت کافی اقدام به قاچاق تولیدات خود به کشورهای همسایه می‌کنند و افزایش نرخ دلار طی ماه‌های اخیر مهم‌ترین عامل عدم عرضه مرغ به بازار داخلی و قاچاق آن عنوان می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.