صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رهبران کشورهای گروه ویزگراد اواخر فوریه با نتانیاهو در قدس دیدار می‌کنند

رهبران کشورهای گروه ویزگراد اواخر فوریه با نتانیاهو در قدس دیدار می‌کنند

دولت‌های جمهوری چک - اسلواکی اعلام کردند که رهبران کشورهای ویزگراد ۱۸ و ۱۹ فوریه (۲۹ و ۳۰ بهمن) با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس دیدار خواهند کرد.

نتانیاهو

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد که نشست رهبران گروه ویزگراد با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۱۸ و ۱۹ فوریه در قدس برگزار خواهد شد و در راستای تلاش‌های نتانیاهو برای برهم زدن توافق در داخل اتحادیه اروپا درباره فلسطین و ایران است.

گروه ویزگراد شامل مجارستان، لهستان، اسلواکی و جمهوری چک است. آخرین نشست سالانه سران این گروه با اسرائیل ژوئیه ۲۰۱۷ در بوداپست برگزار شد. این گروه در سال ۱۹۹۱ برای گسترش همکاری‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی و انرژی تأسیس شده است.

سخنگوی دفتر نخست وزیری جمهوری چک و سخنگوی دفتر نخست وزیری اسلواکی پنجشنبه اعلام کردند که نخست وزیران این دو کشور در این نشست شرکت خواهند کرد.

سخنگوهای دفتر نخست وزیری لهستان و مجارستان هنوز مشارکت رهبران این دو کشور را در این نشست اعلام نکرده‌اند.

کشورهای گروه ویزگراد روابط خوبی با اسرائیل دارند. نخست وزیر مجارستان در نشست اخیر سران ویزگراد در سال ۲۰۱۷ میزبان نتانیاهو بود. روابط میان اسرائیل و لهستان طی ماه‌های گذشته دچار تنش شد. این اتفاق بعد از آن رخ داد که لهستان قانونی را درباره هولوکاست تصویب کرد که بر اساس آن متهم کردن دولت لهستان به دست داشتن در جنایت‌های نازی‌ها ممنوع است. بعد از انتقاد شدید آمریکا و اسرائیل از این قانون دولت لهستان آن را اصلاح کرده و مجازات زندان و جریمه را درباره کسانی که دولت یا ملت لهستان را مسئول جنایت‌های آلمان نازی بدانند لغو کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.