چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / بخشش ۱۱ قاتل محکوم به قصاص در کهگیلویه و بویراحمد
بخشش ۱۱ قاتل محکوم به قصاص در کهگیلویه و بویراحمد

بخشش ۱۱ قاتل محکوم به قصاص در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۱ مورد قتل محکوم به قصاص منجر به بخشش شده است.

بخشش قصاص

به گزارش کسب و کار نیوز، اسماعیل جمیاری در یک نشست خبری، از آزادی ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد طی دهه فجر در استان خبر داد و افزود: هم‌چنین تلاش می‌شود که تا پایان سال با پوشش حمایتی، آزادسازی قریب به ۵۰ نفر دیگر از زندانیان جرایم غیر عمد را داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان، اظهارکرد: با پوشش کمک‌های مختلف و جشن‌های گلریزان، ۲۲۸ زندانی جرایم غیر عمد مورد حمایت و آزادی قرار گرفتند که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال این تعداد به ۲۷۸ زندانی برسد.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری سه جشن گلریزان در سه شهر یاسوج، دهدشت و شهرستان گچساران خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا حمایت‌های مناسبی انجام شد و خروجی‌های مناسبی را داشتیم.

جمیاری با تاکید بر پوشش توانمند سازی آموزشی زندانیان، تصریح کرد: بدون توجه به جرم و مجازات زندانی را مددجو می‌دانیم و به جز سلب آزادی، همه نیازهای اولیه، برنامه‌های فرهنگی، بهداشتی، درمانی، آموزش و عقیدتی برای آنها فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین بند قرآنی در زندان‌ها نیز ایجاد شده و سال گذشته ۲۱۰ نفر از زندانیان استان در مسابقات حفظ قرآن شرکت کردند.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توسعه زیرساخت ورزشی زندان‌ها، عنوان کرد: بخش ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در زندان‌های استان عملیاتی شده و در زندان گچساران زورخانه ما فعال شده است.

جمیاری از اعزام ۱۶۴ زندانی زائر اولی به مشهد مقدس خبر داد و بیان کرد: تقویت باورهای دینی و مذهبی زندانیان از هدف‌گذاری‌های انجام شده این اقدام است.

وی تاکید کرد: هم‌چنین علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با ارائه مدرک عملیاتی می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر رایزنی و تلاش برای توسعه و رشد بخشش‌ها و صلح و سازش، گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۱ مورد قتل محکوم به قصاص با همکاری مددکاران و رؤسای زندان‌ها، شورای حل اختلاف و بخش‌های متولی به بخشش ختم شده است.

جمیاری از فعالیت انجمن حمایت از زندانیان خبر داد و اظهارکرد: پوشش حمایتی خانواده‌های زندانیان از جمله اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

وی افزود: ۶۵۵ نفر آموزش با محوریت انجمن‌های حمایتی نیز محقق شد.

وی با اشاره به رشد آموزشی بعد از انقلاب در حوزه زندان‌ها، تصریح کرد: پیش از انقلاب، زندان به عنوان سیاه چال و دهلیز آزادی خواهان بود و شکنجه‌های مختلف روحی و جسمی را برای آنها اعمال می‌کردند.

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات مختلفی رقم خورد و امام خمینی (ره) نیز فرمود که زندان‌ها باید به دانشگاه تبدیل شود.

جمیاری اضافه کرد: بسترسازی برای آموزش و تعلیم زندانی از جمله هدف‌گذاری‌های انجام شده است و توسعه و رشد آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، توانمند سازی و عقیدتی را در زندان‌ها شاهدیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.