صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ارتش آمریکا: از دیپلمات‌های خود در ونزوئلا در صورت لزوم حمایت می‌کنیم
ارتش آمریکا: از دیپلمات‌های خود در ونزوئلا در صورت لزوم حمایت می‌کنیم

ارتش آمریکا: از دیپلمات‌های خود در ونزوئلا در صورت لزوم حمایت می‌کنیم

فرمانده فرماندهی جنوبی آمریکا در کنگره این کشور از آمادگی کشورش برای حمایت از کارمندان و مقرهای دیپلماتیک کشورش در ونزوئلا "در صورت لزوم و اقتضای امر" خبر داد.

کرِگ فالر

به گزارش کسب و کار نیوز، کرِگ فالر، فرمانده فرماندهی جنوبی آمریکا در جلسه استماع کمیته امور نیروهای مسلح در کنگره این کشور بدون ارائه توضیح اضافی درباره واکنش نظامی احتمالی کشورش به تحولات ونزوئلا از آمادگی آمریکا برای حمایت از کارمندان و مقرهای دیپلماتیک کشورش در ونزوئلا در صورت لزوم خبر داد.

این ژنرال آمریکایی اظهار کرد، گسیل شدن آوارگان ونزوئلا به کشورهای دیگر در این حجم آن را به وضعیت مشابه بحران سوریه نزدیک می‌کند.

فالر اتهاماتی را به روسیه، چین و ایران در زمینه حمایت از نیکولاس مادورو،‌ رئیس‌جمهوری ونزوئلا مطرح کرد و گفت: رویکرد روسیه در ونزوئلا،‌ نیکاراگوئه و کوبا امنیت و شکوفایی نیمه غربی کره زمین را تهدید می‌کند.

وی مدعی شد: آمریکا در جهت فراهم سازی شرایط مناسب در منطقه تلاش می‌کند در حالی که روسیه بمب‌افکن‌هایش را به این منطقه می‌فرستد.

این ژنرال همچنین از اعزام یک کشتی حمایتی به آمریکای لاتین در سال جاری میلادی برای پشتیبانی از عملیات مبارزه با مواد مخدر در این منطقه خبر داد.

فالر اظهار کرد: افزایش حضور دریایی آمریکا در عملیات و مانورهای منطقه‌ای شرکا را تشویق می‌کند که با نیروهای دریایی خود در اقدامات منطقه‌ای برای حفظ امنیت مانند عملیات امدادهای بشردوستانه و امدادرسانی در بلایای طبیعی، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروریسم شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این فرمانده آمریکایی افزود، فرماندهی جنوبی آمریکا با حمایت کنگره این کشتی را برای کمک به پرکردن خلأهای عملیاتی موجود اعزام خواهد کرد.

به گفته فالر، این کشتی برای حمایت از نیروهای اجرای قوانین آمریکا و شرکای آن در زمینه مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروریسم اعزام خواهد شد.

فرمانده فرماندهی جنوبی آمریکا مأموریت این کشتی را “مناسب برای منطقه” دانست و گفت، ارتش آمریکا از اعزام این کشتی در سال جاری میلادی استقبال می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.