صفحه اصلی / استان ها / کردستان / گذر فرهنگ و هنر در سنندج راه اندازی می‌شود

گذر فرهنگ و هنر در سنندج راه اندازی می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج خبر داد و گفت: در همین راستا تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر اعطا می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، جلال قلعه شاخانی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده برای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج اظهار کرد: گذر فرهنگ و هنر؛ خیابان، میدان، بازار یا گذری است که در آن مجموعه‌ای از کسب و کارهای فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند و فضای بیرونی آن، پیاده راهی برای عرضه هنر خیابانی، آئینی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

وی با بیان اینکه راه اندازی گذر فرهنگ و هنر ظرفیتی برای توسعه اقتصاد هنر است، عنوان کرد: گذر فرهنگ و هنر با همکاری شهرداری سنندج، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف احیای شهرسازی فرهنگ مدار و رونق کسب و کارهای فرهنگی اجرا می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین وی، ادامه داد: در این جلسات که با همراهی شهردار سنندج برگزار شد، با راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج موافقت و مقدمات اجرای آن نیز فراهم شده است.

وی از اعطای تسهیلات کم بهره به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر خبر داد و عنوان کرد: در همین راستا تسهیلات کم بهره تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر اعطا می‌شود.

قلعه شاخانی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روش‌های مختلف از جمله از طریق صندوق اعتباری هنر از افراد، موسسه‌ها، انجمن‌ها، مراکز و شرکت‌هایی که قصد راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی در گذرهای فرهنگ و هنر یا فضاهای قابل تغییر به فضاهای فرهنگی و هنری را داشته باشند، حمایت می‌کند.

وی کتاب فروشی‌ها و محصولات فرهنگی و هنری، تماشاخانه، نگارخانه، نمایشگاه دائمی تجسمی، سالن‌های کوچک خصوصی نمایش فیلم، کارگاه‌های آموزشی و هنری، فروشگاه و کارگاه طراحی مد و لباس ایرانی، فعالیت‌های نوپای فرهنگی و هنری، موزه‌های خصوصی فرهنگی و هنری، خدمات دیجیتال و کسب کارهای پویا، کافه‌های اینترنتی فرهنگی و هنری، کافه موزه‌های فرهنگی و هنری و کارگاه‌های تولیدی صنایع پشتیبان فرهنگ و هنر، کسب و کارهای فرهنگی و هنری را مشمول حمایت بر اساس ماده یک آئین نامه گذر فرهنگ و هنر ذکر کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، با دعوت از سرمایه گذاران برای راه اندازی کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر سنندج تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و اهمیتی که گذر فرهنگ و هنر در هویت شهری دارد تلاش می‌کنیم جاذبه‌های گردشگری نیز برای این طرح اتخاذ شود تا زمینه توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر نیز عملیاتی شود.

قلعه شاخانی، به پیگیری تسهیلات ویژه برای صاحبان کسب و کار گذر فرهنگ و هنر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تسهیلات ویژه از جمله معافیت مالیاتی، تسهیلات بیمه‌ای، تمهیدات و امکانات ویژه برای متقاضیان کسب و کار فرهنگی پیگیری می‌شود.

آغاز مطالعات بازآفرینی سه نقطه از سنندج با هدف راه اندازی گذر فرهنگ و هنر

شهردار سنندج نیز در سخنانی با بیان اینکه مطالعات بازآفرینی برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر آغاز شده است، اظهار کرد: بهره برداری از فاز اول گذر فرهنگ و هنر در سنندج همزمان با سال ۹۸ پیش بینی شده است.

حشمت الله صیدی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگ و هنر در استان فرهنگی کردستان بیان کرد: این استان سرزمین فرهنگ و اصالت است و قابلیت‌های زیادی در حوزه‌های موسیقی، گردشگری و هنر دارد.

وی با بیان اینکه سنندج از قدیم الایام به دارالعلم مشهور بوده است، ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌های فرهنگی و وجود هنرمندان به نام در سنندج، در جلسه‌های متعددی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین و مسئولان این وزارتخانه انجام شده است، زمینه‌های لازم برای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج پیش بینی و برای آن برنامه ریزی شده است.

شهردار سنندج از پیش بینی سه نقطه از شهر سنندج برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر خبر داد و افزود: مطالعات بازآفرینی پارک شهدا سنندج با هدف احیای این پارک با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده است.

صیدی، با بیان اینکه بسترسازی لازم برای تولید، عرضه و فروش محصولات فرهنگ و هنر در دستور کار است، خاطرنشان کرد: گذر فرهنگ و هنر بستری برای حمایت از کسب و کارهای فرهنگی و هنری است.

شهردار سنندج با همراهی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عصر چهارشنبه (۱۷ بهمن) در راستای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.