چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / کتاب ۴۰ سال فناوری و نوآوری کشور رونمایی شد
کتاب ۴۰ سال فناوری و نوآوری کشور رونمایی شد

کتاب ۴۰ سال فناوری و نوآوری کشور رونمایی شد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری همزمان با بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری انقلاب اسلامی از کتاب 40 سال فناوری و نوآوری کشور رونمایی کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری روز پنجشنبه همراه با سردار داوود عامری رئیس ستاد نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی، علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جمعی از معاونان معاونت علمی و فناوری همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در باغ موزه دفاع مقدس از کتاب «۴۰ سال فناوری و نوآوری کشور» و فیلم «گام‌های روشنایی» رونمایی کرد.
این کتاب به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه و روانه بازار کتاب شده است.
این اثر، نگاهی ویژه به چهار دهه توسعه علم، فناوری و نوآوری در ایران اسلامی دارد و توسط نشر دانش‌بنیان فناور منتشر شده است.
با توجه به این‌که توسعه علمی و فناورانه در این سال‌ها اولویت همیشگی کشور بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها تاکید کرده‌اند که شتاب حرکت علمی کشور نباید کاهش یابد یا متوقف شود، روندی صعودی در حوزه دانش‌بنیان و فناورانه ایجاد شد که روند آن به طور مفصل در این کتاب بیان شده است.
دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در این کتاب سعی شده تا مروری اجمالی بر مهم‌ترین تلاش‌ها و دستاوردهای ایران در حوزه علم، فناوری و نوآوری در چهار دهه اخیر در سه بخش مجزا داشته باشیم، بر این اساس در فصل نخست روند توسعه زیرساخت‌ها و منابع فناوری و نوآوری در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بررسی می‌شود.
پرویز کرمی با اشاره به اینکه دستاوردهای نظام علم و فناوری در بخش دوم کتاب به تصویر کشیده شده است، گفت: این فصل به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در انتشارات علمی، توسعه فناوری و نیز اقتصاد دانش‌بنیان می پردازد و در نهایت نیز فصل سوم نگاهی به مسیر پیش روی ایران در حوزه علم و فناوری دارد و تصویر الهام‌بخشی است که با توجه به پیشرفت‌های اخیر می‌توان انتظار داشت.

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.