صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / کاش فیلم‌های مستند مورد اقبال اهالی رسانه قرار می‌گرفت
کاش فیلم‌های مستند مورد اقبال اهالی رسانه قرار می‌گرفت

کاش فیلم‌های مستند مورد اقبال اهالی رسانه قرار می‌گرفت

تهیه و کارگردان مستند «همه چیزهایی که جایشان خالی است» گفت: با توجه به اینکه امروز آخرین اکران این فیلم بود دوست داشتیم بیشتر از سوی اهالی رسانه مورد استقبال قرار بگیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، زینب تبریزی با اشاره به سالن خالی از منتقدان و اهالی رسانه اظهار داشت: امروز فهمیدم به زور نمی‌توان عده ای را نشاند تا فیلم مستند ببینند.
وی با اشاره به اینکه متن این مستند چهار بار بازنویسی شده است تصریح کرد: در آغاز این فیلم برای مهناز علی مردانی نوشته شده بود اما به مرور تصمیم بر آن شد تا این زن تبدیل به نماینده مبتلایان به سرطان سینه باشد و یک سری حرف‌ها را در لایه‌های فیلم بیان کند.
تبریزی با بیان اینکه هر فیلم نخست از فیلتر نویسنده و سپس از صافی‌های ذهن کارگردان گذر می‌کند، تاکید کرد: متن نیاز به تغییراتی داشت از طریق فایل‌های همسر مهناز با شخصیت وی آشنا شدم و با کمی افزودن درام، آن را به تصویر کشیدم.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ ما تامین هزینه‌های ساخت فیلم بود، خاطرنشان کرد: ساختن فیلم هزینه سنگینی داشته اما تامین هزینه ها ویژگی منحصر به فردی داشت و این ویژگی مردمی بودن آن است؛ توانستیم با مبالغ خرد، سرمایه ای را به دست آوریم و در راه ساخت این مستند استفاده کنیم.
تهیه و کارگردان مستند «همه چیزهایی که جایشان خالی است» همچنین درباره بخش‌های مربوط به بیمارستان تاکید کرد: وزارت بهداشت اجازه نمی داد هیچ مستند سازی وارد بیمارستان شود با وجود اینکه فیلم در حوزه سلامت است اما متولیان اجازه مستند سازی نمی‌دهند.
شیما صابری مدیر پلتفرم «حامی جو» با بیان اینکه بخش کوچکی از این اتفاق بزرگ بوده است، تصریح کرد: پروژه توسط مردم پذیرفته شده است و مردم صاحب پروژه هستند.
وی با بیان اینکه پلتفرم حامی جو کار خیریه نمی‌کند اظهار داشت: این یک اتفاق فرهنگی است که تلاش می کند علاقه مردم را به فرهنگ بیشتر می کند.
صابری افزود: برای ساخت این فیلم ۶۰۰ حمایت کننده قبل از تولید حضور داشتند و کارگردان نباید امروز از مخاطبان کم ناراحت باشد زیرا پیش از آغاز پروژه، مخاطبان خود را پیدا کرده است.
امید بلاغتی مشاور تهیه کننده نیز با اشاره به اینکه ساعت اکران فیلم مستند انتخاب نادرستی بوده است تاکید کرد: مسئولان جشنواره فیلم فجر با فیلم مستند رو دربایستی دارد نه می تواند حذف کند و نه می تواند آن را بپذیرد به همین دلیل ساعت یک که بدترین زمان اکران است را به آن اختصاص داده اند.
وی افزود: یا بپذیریم باشند و دیده شوند که در این صورت باید تقسیم بندی عادلانه ای صورت بگیرد.
صبا ندایی آهنگساز نیز اظهار داشت: جای یک منتقد موسیقی در سینمای ما خالی است منتقدین عموما در مورد موسیقی کمتر می دانند. حتی سال گذشته فیلمی بدون داشتن موسیقی در این بخش نامزد شد.
ندایی عنوان کرد: رسالت اصلی جشنواره به ویژه در حوزه مستند این است که جوانان را به سینما معرفی کند و هنرمندان این حوزه نباید در حاشیه باشند و تنها بازیگر و کارگردان دیده شوند.

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.