صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / لزوم توجه به بیابان‌های اصفهان برای جذب گردشگر
لزوم توجه به بیابان‌های اصفهان برای جذب گردشگر

لزوم توجه به بیابان‌های اصفهان برای جذب گردشگر

نماینده مردم اصفهان در شورای عالی استان‌ها، با اشاره به این که این استان ۱۰ درصد از بیابان‌های کشور را در خود جای داده است، در این باره افزود: باید توجه ویژه‌ای به زمین‌های بیابانی استان اصفهان به ویژه‌ در حوزه گردشگری داشته باشیم.

روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی - اصفهان

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین میرزاییان در جریان برگزاری چهاردهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها، اظهار کرد: استان اصفهان پتانسیل‌های بسیاری دارد و به عنوان پایتخت تمدن و هنر کشور شناخته می‌شود و این استان در حوزه گردشگری نیز ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید از آنها بهره‌برداری شود.

وی در ادامه افزود: متأسفانه تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد مغفول باقی مانده است و دولتمردان ت وجهی نسبت به این موضوع ندارند. امروز در اصفهان در حوزه ذوب آهن و فولاد مبارکه اقدامات مؤثری صورت گرفته است، ولی انتظاری که ما از وزارت صنعت، معدن و تجارت داریم این است که تدابیری را برای شهرک‌های اقماری استان اصفهان و سرمایه‌گذاری در این بخش اتخاذ کنند.

نماینده مردم اصفهان در شورای عالی استان‌ها، اضافه کرد: در حال حاضر تمام زیر ساخت‌ها برای فعالیت در حوزه صنعت در استان فراهم شده است و علاوه بر این موقعیت جغرافیایی شهرک‌های این استان با توجه به داشتن جاده ترانزیت و اتوبان می‌تواند محل مناسبی را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کند لذا امیدواریم این موضوع مورد عنایت دولت قرار گیرد. متأسفانه با حضور شهرک‌های اقماری در این استان مسئولان در این بخش به سراغ شهرک‌های اقماری نزدیک این استان رفته‌اند و همین امر موجب آلودگی هوای شهر اصفهان شده است.

میرزاییان در ادامه صحبت‌های خود، اظهار کرد: در بخش گردشگری از کشورهای مختلف به استان اصفهان می آیند و از آثار این استان بازدید به عمل می‌آورند، اما باید تمهیداتی برای استفاده از بیابان‌های این استان نیز اتخاذ شود چرا که ۱۰ درصد از بیابان‌های کشور در این استان قرار گرفته است و ظرفیت گردشگری در این حوزه نیز وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: شمال شرقی اصفهان دارای طبیعت بکری به لحاظ کویر نوردی است و می‌توان از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده کنیم. امیدواریم که بخش میراث فرهنگی در این حوزه حمایت بیشتری را داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن انتقاد از وزارت کشاورزی، گفت‌: علی‌رغم وجود زمین‌های کویری در استان اصفهان، اما وزارت جهاد کشاورزی اجازه ساخت مجتمع در این زمین‌ها را نمی‌دهد و اعلام می‌کند که ساخت و ساز در این محل‌ها ممنوع است، در حالی که این زمین‌ها کویری هستند و می‌توانیم با احداث مجتمع‌های خدماتی در حوزه جذب توریست اقدام مؤثری را انجام دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.