صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / بخش زیادی از خصوصیات شهید میرحسینی شناخته نشده است
بخش زیادی از خصوصیات شهید میرحسینی شناخته نشده است

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور:

بخش زیادی از خصوصیات شهید میرحسینی شناخته نشده است

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: شهید میرحسینی دارای خصوصیات زیادیست که بخش زیادی از این خصوصیات شناخته نشده است.

شهید میرحسینی

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی در یادواره «شهید حاج قاسم میرحسینی و ۲ هزار شهید منطقه سیستان» که در مصلی المهدی (عج) زابل برگزار شد افزود: اگر امروز با سربلندی در جامعه زندگی می‌کنیم مرهون جانفشانی شهدا هستیم.

وی با بیان این مطلب که سردار شهید قاسم میرحسینی یک فرمانده تمام عیار و به تنهایی یک لشکر بود، افزود: معنویتی که در شخصیت «میرحسینی» بود مثال زدنی بود و هیچ گرفتاری دنیایی نداشت.

سردار مارانی افزود: شهید میرحسینی الگوی مناسبی برای جامعه است که می‌تواند راهنمای خوبی برای زندگی و هدایت در مسیر درست باشد.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا باعث ایجاد فضای معنوی در جامعه می‌شود.

شهید قاسم میرحسینی در سال ۱۳۴۲ در روستای صفدرمیربیک از توابع شهرستان زهک به دنیا آمد.

وی کوچک‌ترین فرزند خانواده حاج مرادعلی میرحسینی بود. شهید میرحسینی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای جزینک به پایان رساند و برای ادامه تحصیل رهسپار هنرستان کشاورزی شهر زابل شد.

پس اخذ مدرک دیپلم در سال ۱۳۶۰ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در واحد پذیرش مشغول به خدمت شد و پس از چند ماه کار و تلاش صادقانه و خالصانه برای گذراندن دوره عالی برگزیده شد.

با آغاز عملیات بیت المقدس شهید میرحسینی به عنوان معاون یکی از گردان‌های عمل کننده در این عملیات شرکت کرد و سرانجام پس از آزادسازی و فتح خرمشهر برای دوره آموزش تکمیلی فرماندهی رهسپار تهران شد و پس از فراگیری آموزش‌های لازم به تیپ ۴۱ ثارالله (ع) پیوست.

شهید قاسم میرحسینی در سال ۱۳۶۱ به عنوان فرمانده گردان شهید مطهری منصوب شد و پس از شرکت در عملیات‌هایی چون رمضان و والفجر مقدماتی و با لیاقتی که فرماندهان در او سراغ داشتند او را به عنوان مسئول طرح و عملیات تیپ ۴۱ ثارالله (ع) منصوب کردند.

در سال ۱۳۶۳ مسئولیت طرح و عملیات لشکر ۴۱ ثارالله (ع) به او واگذار شد. او در عملیات بدر دو باره بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن بعثی از ناحیه پا به شدت زخمی شد.

شهید قاسم میرحسینی در سال ۱۳۶۴ به زیارت خانه خدا مشرف شد و در همان سال به سمت قائم مقامی لشکر ۴۱ ثارالله (ع) معرفی شد. در عملیات والفجر ۸ پس از رشادت‌ها و شجاعت‌های نیروهای سپاه اسلام شهر فاو آزاد شد.

وی در عملیات کربلای یک که منجر به فتح ارتفاعات قلاویزان شد شرکت داشت و در کربلای ۴ که مقدمه کربلای ۵ بود خالصانه و شجاعانه جنگید و به همراه همرزمان خود نیروهای بعثی را از مرزهای کشور بیرون راند.

سرانجام این سردار رشید اسلام در سال ۱۳۶۵ در خاک مقدس شلمچه و در عملیات کربلای ۵ پس از ساماندهی نیروها در حین عملیات بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به ناحیه پیشانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.