صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انصارالله: اظهارات مقامات آمریکایی درباره سلاح‌هایشان در یمن رسوایی اطلاعاتی است

انصارالله: اظهارات مقامات آمریکایی درباره سلاح‌هایشان در یمن رسوایی اطلاعاتی است

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اظهارات مقامات آمریکایی درباره ارسال سلاح‌های آمریکایی برای طرف سوم در یمن را به منزله یک رسوایی اطلاعاتی دانست.

محمد علی الحوثی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در بیانیه‌ای انتقادات تندی را علیه واشنگتن آغاز کرده و در واکنش به اظهارات اخیر مسؤولان این کشور درباره ارسال سلاح‌های آمریکایی برای طرف سومی در یمن تاکید کرد که این صحبت‌ها آمریکایی‌ها را از مسؤولیت‌شان در کشتار مردم یمن معاف نمی‌کند.

الحوثی اظهار کرد: گفته‌های فرماندهی نظامی آمریکا درباره سلاح‌های این کشور قانع کننده نبودند زیرا واشنگتن رسماً مشارکت خود در جنگ یمن اعلام کرده است.

این رهبر انصارالله افزود: اینکه فرماندهی نظامی آمریکا اعلام می‌کند تمامی سلاح‌ها در یمن به دست طرف دیگری رسیده است مساله تازه‌ای نیست و با این کار تنها می‌خواهد از شدت این مساله در افکار عمومی آمریکا که مخالف جنگ هستند، بکاهد.

وی ادامه داد: اکنون همه جهان از موضع گیری آشکار آمریکا که مخالف با توقف جنگ در یمن و حامی استمرار آن است، آگاه هستند.

الحوثی در ادامه با اشاره به شواهد بسیاری که از نقض قوانین حقوق بشر و قوانین بین‌المللی اعلام شده از سوی سازمان ملل وجود دارند و اینکه سازمان ملل تعداد آنها را ۵۰۰۰ مورد اعلام کرده، گفت: اگر این اظهارات مسؤولان آمریکایی صحت داشته باشد، یک رسوایی اطلاعاتی است و نشان می‌دهد آمریکا هیچ گونه کنترل و نظارتی بر سلاح‌های خود ندارد.

رهبر انصارالله در ادامه تاکید کرد: اینکه آمریکا بدون هیچ محدودیتی سلاح‌های خود را در اختیار گروه‌های مختلف می‌گذارد، حق این کشور برای نظارت بر کشورهای تولیدکننده سلاح را از بین می‌برد.

ژنرال جوزف ووتل، مسؤول فرماندهی مرکزی آمریکا پیشتر در واکنش به گزارش‌های منتشر شده درباره ارسال سلاح‌های آمریکایی برای گروه تروریستی القاعده و نیز انصار الله در یمن گفته بود، آمریکا به عربستان و امارات اجازه فروش یا ارسال سلاح به طرف سوم در یمن را نداده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.