صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / ‌امروز به گستردگی همه داشته‌هایمان مورد تهدید قرار داریم
‌امروز به گستردگی همه داشته‌هایمان مورد تهدید قرار داریم

حجت‌الاسلام رئیسی:

‌امروز به گستردگی همه داشته‌هایمان مورد تهدید قرار داریم

‌تولیت آستان قدس رضوی گفت: بدون تردید امروز کشور مورد تهدید و تحریم قرار گرفته است و ما به گستردگی همه داشته‌هایمان در حال تهدید هستیم.

رییسی

‌‌به گزارش کسب و کار نیوز- حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در آئین افتتاح پروژه‌های جدید کشاورزی آستان قدس رضوی اظهار کرد: بدون تردید امروز کشور مورد تهدید و تحریم است، همچنین ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد و خداوند متعال نیز به ما نعمت آب، خاک، ذخایر مادی، معنوی، نیروی متراکم انسانی و کار آمد را عطا کرده و ما می‌توانیم با استفاده از این امکانات و توانایی‌ها، در برابر این تحریم‌ها و تهدیدها ایستادگی کنیم.

وی افزود: همچنین با استقلال اقتصادی، سیاسی، کشاورزی و صنعتی بدون کوچک‌ترین لغزشی در مقابل تهدیدات دشمن ایستاده و با تکانه‌های ناشی از تهدیدات تکان نخواهد خورد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: تفاوت حرکت جهادی با سایر حرکت‌ها در این است که در ابتدا دشمن را در مقابل خود ببینم و بعد شرایطی که دشمن می‌خواهد برای ما ایجاد کند را رصد کنیم و سپس با همه توان سعی در زمین‌گیر کردن دشمن کرده و برتری خود را در میدان نبرد به او نشان دهیم.

رئیسی با بیان اینکه امروز ما به گستردگی همه داشته‌هایمان در حال تهدید هستیم، بیان کرد: در حال حاضر دشمن فرمول استقلال اقتصادی در تولید بذر، یافته‌های علمی جدید، صنعت و.. را به سادگی در اختیار ما قرار نمی‌دهد، در مقابل دانشمندان ما با بومی ساختن دانش‌ها در تلاش برای ایجاد آرامش در زندگی مردم هستند.

وی اضافه کرد: همچنین با افزایش تولید، اشتغال و کار دانش بنیان به معنای افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از آب و خاک و تمام ظرفیت‌های موجود در کشاورزی برای پیشرفت زندگی مردم تلاش می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: نگاه این‌گونه در سازمان اقتصادی و هلدینگ کشاورزی در کشت و صنعت آغاز شده و آثار آن را در تولید کالاهای استراتژیک کشاورزی همچون بذر و نهال مشاهده می‌کنیم. این برای ما افت است که بذر مورد نیاز ما را اروپاییان تولید کنند، ما باید حتماً استقلال خود در کشاورزی را در تولید بذر، نهال و تولید کالا استراتژیک کشاورزی پیدا کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه خوشبختانه این حرکت در مزرعه نمونه به نام آستان قدس رضوی و امام رضا (ع) آغاز شده است، ادامه داد: پروژه آبرسانی زیر سطحی سبب استفاده کمتر از آب و بهره وری بیشتر در محصولات می‌شود و اقدامی بسیار ارزشمند است.

رئیسی گفت: ما باید رابطه بین دانشگاه که مرکز علم و دانش است را با صنعت کشاورزی و بازار ایجاد کنیم و امروز در آستان قدس میان دانش آموختگان دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه فردوسی و سایر دانشگاه‌ها این پیوند ایجاد شده است.

در این مراسم باغ متراکم ۱۳ هکتاری، سامانه آبیاری ۱۵ هکتاری، توسعه و تجهیز کشتارگاه در مزرعه نمونه مشهد افتتاح و همچنین سامانه آبیاری قطعه ۴۰ هکتاری مؤسسه کشاورزی و موقوفات چناران و سامانه آبیاری ۱۰۷ هکتاری از باغات پسته محمد آباد در تربت حیدریه به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.