صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / طرفداران کنسولهای بازی در ایران سه برابر شدند
طرفداران کنسولهای بازی در ایران سه برابر شدند

طرفداران کنسولهای بازی در ایران سه برابر شدند

بازیهای کنسول نسبت به سال گذشته در سال 96 حداقل تا سه برابر افزایش قیمت داشته اند .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایران استارت آپ، برای مثال کنسول پلی استیشن ۴ که بی شک مورد علاقه ترین کنسول برای ایرانی ها می باشد در بازیهای جدیدی در سال ۹۷ همچون فیفا ۲۰۱۹ با قیمت وحشتناک ۱۵۰۰۰۰۰ تومان ربرو شدند که پس از طی چند ماه از گذشت زمان انتشار بازی تا رنج ۸۰۰ هزار تومان سقوط کرد اما به راستی امکان خرید یک بازی معمولی در رنج ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان باز هم سبب نشده است که این کنسول پرطرفدار بتواند حامیان خود را از رقابت به در کند . بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران با انتشار گزارش سالانه خود از سه برابر شدن تعداد بازیکنان کنسول‌های بازی در ایران طی دو سال گذشته خبر داد.

این گزارش، که به بررسی وضعیت کلی بازیکنان بازی‌های ویدیویی در کشور پرداخته است، نشان می‌دهد بیش از نیمی از هزینه‌های بازیکنان ایرانی در سال ۱۳۹۶ برای پلتفرم کنسول بوده است، در حالی‌که ایرانی‌ها تقریبا هیچ سهمی در تولید بازی و سخت‌افزار کنسول ندارند. این تحقیقات و آمار نشان می‌دهد اغلب بازیکنان کنسول در ایران را پسران نوجوان ۱۲ تا ۱۹ ساله تشکیل می‌دهند و پرمخاطب‌ترین بازی‌ها در این کشور FIFA و PES است. رده‌های سوم تا پنجم بازی‌های پر‌مخاطب نیز به GTA، Call of Duty و Mortal Combat اختصاص دارد.

بنابر اطلاعاتی که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر کرده است، ایران حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار بازیکن بازی‌های ویدیویی دارد که از کنسول برای بازی استفاده می‌کنند و از این تعداد ۹۰ درصد را مردان و ۱۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. ۶۴ درصد از این جمعیت به‌طور متوسط بین ۱ تا ۳ روز در هفته بازی می‌کنند. ۹۰ درصد این افراد مجرد، ۶ درصد متاهل و دارای فرزند و ۳ درصد نیز متاهل اما بدون فرزند هستند.این آمار همچنین نشان می‌دهد بیش از نیم میلیون بازیکن در ایران (۱۱ درصد از جمعیت کل بازیکنان کنسول) دارای کنسول‌های دستی هستند.حجم گردش مالی بازار فروش سخت‌افزارهای کنسولی در ایران ۴۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است. بازیکنان این کنسول‌ها فقط ۹۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت خرید بازی‌ها از جیب خود هزینه کرده‌اند.این گزارش همچنین عنوان می‌کند مردان به‌طور میانگین روزانه ۴۸ دقیقه و زنان حدود ۲۵ دقیقه را به بازی با کنسول‌های خود مشغول‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت الکترونیکی در بازارهای سنتی افزایش یافت/ادامه رشد شتابان تجارت الکترونیکی

شایلی قرائی به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «امین کلاهدوزان» در نخستین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.