صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / طرح بنی گانتس برای تخلیه شهرک‌های اشغالی در کرانه باختری
طرح بنی گانتس برای تخلیه شهرک‌های اشغالی در کرانه باختری

طرح بنی گانتس برای تخلیه شهرک‌های اشغالی در کرانه باختری

با تداوم ابهام در وجود طرح صلح آمریکایی، رقیب انتخاباتی سرسخت بنیامین نتانیاهو امروز (چهارشنبه) از باز بودن گزینه حذف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری اشغالی در آینده سخن گفت و همین مساله بحث‌هایی را درباره طرح دیپلماسی با فلسطینیان به وجود آورده است.

بنی گانتس

به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، انتظار می‌رود این طرح پس از انتخابات نهم آوریل در سرزمین‌های اشغالی اعلام شود. هرگونه پیشنهادی که با انتقال اراضی به فلسطینیان مرتبط باشد و نحوه واکنش اسرائیلی‌ها، می‌تواند در ترکیب دولت ائتلافی آتی اسرائیل تأثیر بگذارد.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، حزب محافظه‌کار لیکود متعلق به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حدود ۳۰ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان این رژیم را به دست می‌آورد و او برای پنجمین دور در قدرت می‌ماند. نتانیاهو با حذف شهرک‌ها از کرانه باختری مخالف است.

بنی گانتس که سابقا از ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، با حزب جدیدش احتمالاً ۲۴ کرسی کنست را به دست می‌آورد. او در مصاحبه با روزنامه یدیعوت آحارونوت درباره احتمال سازش با فلسطینیان تاکید کرد: ضرورت دارد که ما راهی را بیابیم که بر سایر مردم سلطه نداشته باشیم.

این نظامی سابق که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ فرمانده ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش اسرائیل بوده است، با اشاره به خروج یک‌جانبه اسرائیل از غزه در سال ۲۰۰۵ که موجب تقویت حماس شد، افزود: ضرورت دارد که ما درس عبرت بگیریم و جای دیگری از آنها استفاده کنیم.

حزب لیکود در بیانیه‌ای بنی گانتس را به طراحی یک “دولت چپ‌گرا” با کمک احزاب عرب اسرائیلی متهم کرد که احساسات حامی فلسطینیان دارند.

نفتالی بنت، از شرکای ائتلاف حاکم راست‌گرایان در پیامی توییتری نوشت: با توجه به طرح ترامپ برای تشکیل یک کشور فلسطینی که بلافاصله بعد از انتخابات در انتظار ماست، خطری واضح علیه شهرک‌سازی‌ها وجود دارد.

حزب بنی گانتس گفته است، هرگونه عقب‌نشینی از کرانه باختری با آنچه در غزه انجام شد، متفاوت خواهد بود. این حزب اعلام کرد: هیچ تصمیم یک‌جانبه‌ای درباره تخلیه شهرک‌ها گرفته نخواهد شد. بنی گانتس حفاظت‌های امنیتی غیر قابل مذاکره را حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.