صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / راکبان موتورسوار عامل وقوع ۱۷ درصد تصادفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
راکبان موتورسوار عامل وقوع ۱۷ درصد تصادفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

یک مسئول عنوان کرد:

راکبان موتورسوار عامل وقوع ۱۷ درصد تصادفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بیش از پنج هزار عدد کلاه ایمنی از ابتدای امسال تاکنون به منظور ارتقای ایمنی تردد، میان موتور سواران این استان توزیع شده است.

راکبان موتور‌سوار

‌به گزارش کسب و کار نیوز- علی خانقایی افزود: با توجه به اینکه حدود ۱۷ درصد از تلفات جاده‌ای تصادفات در استان مربوط به راکبان موتور سیکلت است، یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل در استان اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت است که هر ساله به صورت کلاس‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در مناطق هدف خصوصاً مناطق روستایی اجرا می‌شود.

وی گفت: همچنین به منظور ارتقای ایمنی تردد وانت بارها نیز، علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی مختص رانندگان این وسایط نقلیه، نسبت به توزیع اقلام کمک ایمنی نظیر کپسول آتش نشانی، برچسب شبرنگ و بازتابنده و مثلث احتیاط تاشو میان آنها اقدام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: برچسب‌های شبرنگ و مثلث‌های احتیاط توزیع شده بهترین روش برای تشخیص وانت بارها در تاریکی شب به دلیل بازتاب و درخشندگی شبرنگ آن و به منظور هشدار و پیش آگاهی به سایر کاربران جاده‌ای است.

خانقائی ایمن سازی فیزیکی عبور و مرور عابران پیاده روستای سیاه جنگل در محور میرجاوه به سمت سنگان خاش را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای ارتقا ایمنی در جاده‌ها برشمرد.

وی از اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌های سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: عملیات ایمن سازی فیزیکی محیط اطراف ۳۲ مدرسه حاشیه راه‌های این استان امسال انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برای بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، در سال جاری آموزش‌های لازم به ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموزش در ۵۰ باب مدرسه در حاشیه جاده‌های استان ارائه شده است.

وی توزیع پنج هزار کوله پشتی، ۲ هزار جامدادی، ۲ هزار جعبه مداد رنگی، ۱۰ هزار دفتر و ۴۰۰ بازی حافظه هر کدام با شعار درج شده ایمنی در میان دانش آموزان مدارس حاشیه جاده‌های استان سیستان و بلوچستان را‌ از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای فرهنگ سازی و آموزش موارد ایمنی و ترافیکی ذکر کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.