صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / تراکنش‌های رمزارزی حلقه مفقوده اکوسیستم استارت آپی
تراکنش‌های رمزارزی حلقه مفقوده اکوسیستم استارت آپی

بلاک چین کمک می کند کسب و کارهای نوپا در بازار بمانند

تراکنش‌های رمزارزی حلقه مفقوده اکوسیستم استارت آپی

استارت آپ ها از بدو تشکیل ایده تا ارایه محصول و خدمت به بازار با مشکلات بسیاری درگیر هستند که بسیاری از آنها را از ادامه راه منصرف می کند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، مشکلات مالی و سرمایه گذاری و عدم امنیت این کسب و کارها را همواره تهدید می کند. استارت آپ ها به دلیل نداشتن امکانات امنیتی همواره خسارات زیادی را متحمل می شوند. برای چیره شدن بر این مشکلات، در حال حاضر چندین کارآفرین نظاره‌گر تکنولوژی بلاک‌چین هستند. برخی از استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری مبتنی بر بلاک‌چین راه‌اندازی کرده‌اند و در مقابل آن خدمات رمزارزی به صرافی‌ها و سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنند. برخی دیگر نیز محصولات و خدماتی در مقابل پرداخت سرمایه به مشتریان ارائه می‌کنند، مثلا به آن‌ها مقداری رمزارز بیت‌کوین می‌دهند. استفاده از بلاک‌چین به عنوان یک محل جمع‌آوری پول، سرمایه‌ اولیه و حفظ سود‌آوری کسب و کار می‌تواند مزایا و اشکالات خود را به همراه داشته باشد.

از طرفی دیگر کاهش چشمگیر هزینه‌های پیش رو، یک مزیت بزرگ برای کسب و کارهای کوچکی است که سرویس‌هایی را روی بلاکچین میزبانی می‌کنند، اما امنیت و شفافیت نیز یک ارزش افزوده برای یک کسب و کار می باشد. سیستم کلیدهای خصوصی و عمومی که توسط یک لایه رمزنگاری ‌شده حفاظت شده است، ما را مطمئن می‌کند که شرکت‌کنندگان در خدمات بلاکچین می‌توانند توسط همان خدماتی تایید شوند که بدون در معرض خطر قرار دادن حساس‌ترین اطلاعات شخصی، مالی و یا اطلاعات شناسایی افراد کار می‌کند. بزرگترین چالش این است که کسب و کارها بر پایه بلاکچین ساخته شوند و مشتریان را به سوی این راه‌‌حل‌‌ها هدایت کنند. این فناوری بیش از هر چیز دیگری مشارکتی است و هیچ مزیتی برای کسانی که از آن استفاده نکنند، نخواهد داشت. بلاکچین  یک جریان رو به رشد را نشن می‌‌دهد، اما قایق‌‌هایی که زودتر از بقیه به موج‌‌های بلند برسند، گوی سبقت را خواهند برد.

رمزارزها یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای برای بازپرداخت و سود بالا می‌باشد

ایرج کمالی

کارشناس استارت آپ

بلاک چین نسبت به فناوری های دیگری که در بالا بردن امنیت کسب و کارهای نوپا، دانش بنیان ها و استارت آپ ها هزینه کمتری را روز دست تیم اجرایی خواهد گذاشت. امنیت و بالا بردن آن از اصلی ترین رمزهای موفقیت این مدل از کسب و کارهاست که در ایران چندان جدی گرفته نشده است. البته مدتی است با ورود شرکت هایی که فعالیت هایی در همین رابطه دارند این فناوری مورد توجه و استفاده بیشتر قرار گرفته است. درآمد کارشناسان بلاک چین امروزه در سراسر دنیا در لیست بالاترین درآمدها قرار دارد و مهندسین این فناوری بالاترین آمار اشتغال و استخدام را به خود اختصاص داده اند.

در حال حاضر این تفکر وجود دارد که تنها استفاده بلاک چین، کاربرد آن در بیت کوین است اما واقعیت این است که بلاک چین قابلیت اعتماد مردم به اینترنت را بالا می برد و به عنوان رابطی برای تراکنش ‌های مالی بین مردم و اشیا مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد. هم چنین امروزه که استارت آپ ها و کسب و کارهای دانش بنیان بازارها را قبضه کرده اند کاراترین فناوری برای کنترل و کمتر کردن میزان خسارت بهره گیری از فناوری بلاک چین است. البته تعداد کمی استارت‌آپ وجود دارند که خدمات خود را به طور مستقیم با این فرایند الکترونیکی جریان اطلاعات و نگه‌داری حساب‌های دفاترکل برای تراکنش‌های رمزارزی، ارائه می دهند چراکه همانطور که اشاره کردیم این فناوری برعکی دیگر کشورها در ایران نوظهور و کمتر کسی از مزایای استفاده از آن باخبر است.

به عبارت بهتر و گویا تر باید گفت که رمزارزها یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای برای بازپرداخت و سود بالا می‌باشد و در همین حال کمترین خسارت را متوجه استارت آپ ها کرده و از بروز ضرر و زیان آنها را محفوظ می دارد. این تکنولوژی توسط هرکسی از هرجای جهان که به اینترنت متصل باشد، قابل دسترسی است. این ویژگی بلاک‌چین مزایای زیادی را برای استارت‌آپ‌های جدید به ارمغان می‌آورد. استارت‌آپ‌ها می‌توانند با استفاده از این ویژگی، از سراسر جهان سرمایه‌ دریافت کنند، حتی از افرادی که از سرمایه در صنعت رمزارزی نیز منع شده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.