صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / ایران در جرگه برترین‌های جهان در حوزه ثبت اختراع
ایران در جرگه برترین‌های جهان در حوزه ثبت اختراع

معاونت علمی اعلام کرد:

ایران در جرگه برترین‌های جهان در حوزه ثبت اختراع

از سال ۲۰۱۷ هر سال ایران ارتقاء ۲ تا ۳ پله‌ای را در جایگاه ثبت پتنت کسب کرده و این مسیر اگر با همین روند ادامه یابد تا سال ۱۴۰۴ ایران جزء ۲۵ کشور برتر جهان در حوزه مالکیت فکری قرار می‌گیرد.

یکی از اقدامات مهم کانون پتنت در سال جاری گشایش آکادمی آموزش است. آکادمی که از زمان افتتاح تا کنون فعال وارد میدان شده تا خدمات با کیفیت هرچه بیشتر به مخترعان ایرانی ارائه شود. همچنین کانون برای توسعه فعالیت های خود دفاتر مالکیت فکری را در دانشگاه ها راه اندازی کرده است و این آکادمی وظیفه ساماندهی فعالیت این دفاتر را بر عهده دارد. مهدی ضیغمی مدیر کانون پتنت توضیحات بیشتری درباره فعالیت های این آکادمی ارائه داد و گفت: آموزش یکی از فعالیت های مهم در دفاتر مالکیت فکری است و وجود این آکادمی کمک می‌کند تا دفاتر از نظر آموزشی در بستر مناسبی قرار گیرند. از سویی محتوای آموزشی برای آنها تحلیل و اجرایی می شود و در نهایت مدرسان دوره های آموزشی به روز تری را برگزار کنند. البته در سال جاری کانون تفاهمنامه ای را با دانشگاه آزاد منعقد کرد که با اجرای آن تعداد دفاتر مالکیت فکری با رشد دو برابری تا پایان امسال روبرو می شود.

ضیغمی در بخش بعدی سخنان خود به حجم فعالیت های کانون در سال جاری اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها با رشد ۵۰ درصدی امسال مواجه شد. همچنین دفتر مالکیت فکری کانون پتنت در چین راه اندازی شد. با توجه به این موفقیت در نظر داریم سال آینده همکاری با سایر کشورها را آغاز کنیم و در این کشورها دفاتر کانون را راه اندازی کنیم.به گفته وی، در سال ۲۰۱۷ ایران با ثبت ۱۱۷ پتنت در اداره ثبت اختراع امریکا در رتبه ۳۸ پس از امارات قرار داشت اما در سال ۲۰۱۸ با ثبت ۱۵۷ پتنت در جایگاه ۳۶ قرار گرفتیم و توانستیم امارات را پشت سر بگذاریم. بنابراین اگر همین روند دنبال شود و هر سال جایگاه ایران ۲ تا ۳ رتبه ارتقاء یابد تا سال ۱۴۰۴ جزء ۲۵ کشور برتر جهان در حوزه مالکیت فکری قرار می گیریم.

همچنین مطالعه کنید:

خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است/ استفاده مردم از بیزنس جت‌ها در ایران

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد محمدی‌بخش در گفت وگو با ایلنا درباره فعالیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.