صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اپوزیسیون ونزوئلا: با برکناری مادورو ظرف یک سال انتخابات برگزار می‌کنیم
اپوزیسیون ونزوئلا: با برکناری مادورو ظرف یک سال انتخابات برگزار می‌کنیم

اپوزیسیون ونزوئلا: با برکناری مادورو ظرف یک سال انتخابات برگزار می‌کنیم

کنگره تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد، به محض عزل نیکولاس مادورو از قدرت ظرف مدت زمان یک سال انتخابات جدید برگزار می‌کنند.

خوان گوآیدو

به گزارش کسب و کار نیوز، در همین حال دیوسدادو کابیو، رئیس حزب سوسیالیست ونزوئلا به برگزاری انتخابات پارلمانی تهدید کرده است و این امر می‌تواند تنها مجلس تحت اختیار نیروهای مخالف را به محل تجمع متحدان نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا تبدیل کند.

به گزارش رویترز، کابیو با متهم کردن اپوزیسیون ونزوئلا به دستور گرفتن از ایالات متحده آمریکا تاکید کرد: تردیدی نداریم که امپریالیسم بر جناح راستگرای ونزوئلا حکمرانی می‌کند.

بحران قدرت در ونزوئلا پس از آن بالا گرفت که خوان گوآیدو، رهبر کنگره ونزوئلا خودش را به عنوان “رئیس‌جمهوری موقت” اعلام کرد و انتخاب مجدد نیکولاس مادورو را آلوده به تقلب دانست.

کنگره ونزوئلا با اذعان ضمنی به اینکه قدرت واقعی را در اختیار ندارد، جدول زمانی ۳۰ روزه قانونی برای جایگزینی رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای لاتین را تمدید کرد و اعلام کرد در ابتدا اهمیت دارد که سایر شاخه‌های اصلی مثل کمیسیون انتخاباتی که در کنترل دولت است، دچار تحولاتی شود.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا سه‌شنبه گفت با وزیر امور خارجه برزیل در کاخ سفید درباره بهترین راه‌های دو کشور برای حمایت از گوآیدو رایزنی کردند. بولتون گفت حمایت لجستیکی برای تأمین کمک بشردوستانه برای ونزوئلا جزو موضوعات مورد بحث بوده است. او نوشت: اتحاد ایالات متحده-برزیل قوی‌تر از همیشه است.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا تاکید دارد هرگونه پیشنهادی برای گفت‌وگو باید با رایزنی درباره شرایط خروج مادورو آغاز شود. مادورو هم در بیانیه‌ای اعلام کرد نامه‌ای به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان درخواست حمایت کرده است. کنگره تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا سه‌شنبه اعلام کرد به محض برکناری مادورو از قدرت ظرف یک سال انتخابات جدید برگزار می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.