صفحه اصلی / سرخط خبرها / فیلمسازی در ایران یک اتفاق است تا انتخاب
فیلمسازی در ایران یک اتفاق است تا انتخاب

تهیه کننده فیلم «پالتو شتری» ؛

فیلمسازی در ایران یک اتفاق است تا انتخاب

تهیه کننده فیلم «پالتو شتری»، با اشاره به اینکه فیلمسازی در ایران یک اتفاق است تا انتخاب، گفت: از این رو به محض اینکه شرایط حداقلی پیش بیاید تولید را آغاز می کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید شیخ‌انصاری در نشست خبری فیلم سینمای «پالتو شتری» که شامگاه سه شنبه ۱۶ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، اظهار داشت: در ایران به محض اینکه شرایط حداقلی پیش بیاید باید ساخت فیلم را شروع می کنیم. شرایط تولید فیلم ما نیز قبل از عید آماده شد و بلافاصله بعد از عید کلید زدیم و کار پیش رفت.
وی افزود: با یک گروه بسیار عالی، پشت صحنه بسیار آرام بود این فیلم ساخته شده و باعث افتخارم است که با این گروه کار کردم.
این تهیه کننده سینما ادامه داد: به طور کلی فضای جشنواره امکان یک بازخورد جدی تر به ما می دهد که بررسی می شود ولی احتمالا در نیمه اول سال آینده اکران می شود.
در ادامه این نشست مهدی علی میرزایی درباره هدفش از ساخت فیلم «پالتو شتری»، گفت: هدفم از ساختن این فیلم ساختن این فیلم بوده و هدف خاصی نداشتم. یک داستان داشتم که در یکی از مجلات معتبر ادبی کشور چاپ شده بود و بازخوردهای خوبی داشت، ظرفیت های دراماتیکش را گسترش دادم و به عنوان اولین فیلمم ساختم.
وی همچنین درباره کلمات رکیک در این فیلم و اینکه آیا برای رده سنی محدودیت درنظر گرفته می شود، گفت: نمی دانم منظورشان از این کلمات چیست به لحاظ تجربی شاید فیلم سن دار باشد. تجربه ای که دو شخصیت در داستان فیلم می گذرانند به نوعی می تواند برای جوان ها جذاب تر باشد و برای نوجوانان هنوز آن اتفاقات رخ نداده باشد و با موقعیت های درامی که بین دو شخصیت هست ارتباط برقرار نکنند.
علی میرزایی در پاسخ به این سوال که نویسندگی سخت تر است یا کارگردانی گفت: فیلمسازی ادامه نویسندگی است و در طول فیلم این موضوع را بسیار درک کردم.
این نویسنده و کارگردان سینما درباره پایبندی زیاد به مفهوم اولیه، به درام ضربه زده است، گفت: در فیلم های دیگری که می نوشتم و دیگران می ساختند یک صنف تحصیلکرده را می دیدم که بدنه سینما روی ما را تشکیل می دادند. خیلی از کمدی ها اینها را جدی نمی گیرد و از کنار آنها می گذارد.
وی افزود: بعضی دفاتر فیلمسازی می گویند ما کمدی آدم های احمق را دوست داریم. من فکر کردم گفتمان فیلم می تواند در فضایی باشد که برای قشر تحصیلکرده جذاب باشد و واقعا باید ببینم در اکران عمومی چه اتفاقی می افتد.
علی میرزایی درباره شخصیت پردازی با استفاده از ما به ازاهای بیرونی و شخصیت های خاص نیز توضیح داد: اول اینکه درام باعث می شد شخصیت را در یک موقعیت تجسم کنم و بپرسم چه لازم دارد. دوم اینکه به کسانی که از فکر و فلسفه فیلسوفان یا اندیشمندانی که زمینه سو تفاهم در فلسفه شان زیاد است رجوع کنم و به تفکر آنها فکر می کردم. سوم مابه ازاهای بیرونی که زیاد هم هستند استفاده می کردند.
درباره موسیقی فیلم هم مهدی علی میرزایی گفت: در فیلمنامه «در مدت معلوم» من این را تجربه کردم. فونداسیون فیلمنامه را براساس یک اصل فکری و مفهومی طراحی می کنم. وقتی این طراحی می شود و بعد رویش داستان ها و دیالوگها و موقعیت هایی را برای مخاطب عام طراحی می کردم.
وی افزود: نتیجه ای که در این فیلم طراحی کردم همین است. وقتی فیلم اکران می شود کسی که دنبال موقعیت شوخ و شنگ و روایت سیال و … است بهره خودش را می برد و کسی هم که دنبال یک نگاه عمیق تر در لایه های فیلم است هم ان شالله بهره خودش را می برد. امیدوارم این اتفاق بیفتد.
در ادامه این نشست سام درخشانی بازیگر فیلم درباره تجربه کار کردن با یک کارگردان کار اولی، گفت: من مهدی علی میرزایی را خیلی وقت است که می‌شناسم. به عنوان نویسنده فی المدت معلوم را نوشته بودند و قبل از این کار در یکی از نوشته هایشان یعنی تخته گاز بازی می کردم برای همین با نوع کارشان آشنا بودم.
وی افزود: خیلی خوشحال شدم چون وقتی یک نویسنده‌ای بخواهد فیلمی بسازد قطعا یک فیلمنامه خوب برای خودش کنار می گذارد و من خوشبخت بودم که توانستم در این کار بازی کنم و از نتیجه هم راضی هستم.
لیندا کیانی دیگر بازیگر این فیلم نیز درباره تجربه بازی در «پالتو شتری»، گفت: بی اغراق باید بگویم از معدود کارهایی بود که آنقدر پشت صحنه آرامی داشت که من روزشماری می کردم آفیش باشم.
وی افزود: آنقدر همه چیز آرام پیش می رفت و لذت بخش بود که خیلی کار را دوست داشتم. بی اغراق می گویم سام درخشانی یکی از بهترین پارتنرهایی بود که تا به حال داشتم.
کیانی ادامه داد: سام درخشانی به من خیلی کمک کرد و آنقدر باآرامش تمرین کردیم تا آن خروجی را داد.
افسانه چهره آزاد هم درباره بازی در این فیلم گفت: خوشحالم سهمی در این فیلمی که حرفی برای گفتن دارد، دارم و از کارگردان فیلم برای این متن زیبا و کارگردانی بسیار قوی بسیار سپاسگزارم.
وی افزود: شیخ انصاری شرایط و موقعیت هایی برای ما ایجاد کرد که به راحتی بتوانیم در این نقش را بازی کنیم.
بانیپال شومان هم درباره اینکه امسال با چهار فیلم در جشنواره حضور داشته است، گفت: فکر می کنم کار خدا بوده است.
وی درباره سابقه بازیگری اش نیز گفت: گذشته کاری من به تئاتر برمی گردد و الان دو سه سال است که جدی تر کار تصویر انجام می دهم.
به گزارش کسب و کار نیوز، نشست پرسش و پاسخ فیلم «پالتو شتری» مهدی علی میرزایی(کارگردان)، مجید شیخ انصاری(تهیه کننده)، سام درخشانی، لیندا کیانی، افسانه چهره آزاد، شاهرخ فروتنیان و بانیپال شومان (بازیگران)، مسعود امینی تیرانی (مدیر فیلمبرداری)، مسیح حدپور سراج (صدابردار) برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

سیاست دولت افزایش تخصیص ارز برای واردات خودرو است/ تعرفه‌ها مانع اقتصادی بودن خودروهای وارداتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ضیغمی، مدیر پروژه واردات خودرو در گفت‌وگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.