صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / فعالیت ۳۱ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان خیابانی
فعالیت ۳۱ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان خیابانی

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خبر داد

فعالیت ۳۱ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان خیابانی

مرکز ساماندهی و نگهداری کودکان کار در بندرعباس با ارائه خدمات روان‌شناختی، حقوقی و تربیتی به کودکان و خانواده‌های آنان راه‌اندازی شد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در آئین افتتاح نخستین مرکز کودکان خیابانی در بندرعباس گفت: این سازمان قصد دارد با برنامه‌ریزی‌های متعدد ساعت کار این کودکان را کاهش دهد.

جعفری اظهار کرد: اکنون ۳۱ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان خیابانی و ۵۱ مرکز روزانه حمایتی آموزشی در کشور فعالیت دارند.

وی بیان کرد: ۹۵ درصد کودکان خیابانی دارای خانواده هستند که حضور آن‌ها در خیابان آسیب‌های اجتماعی و کودک‌آزاری را به همراه دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد قابل‌توجهی از این کودکان مورد خشونت‌های کلامی یا تحقیر قرار می‌گیرند که نیازمند توانمندسازی خانواده‌ها است.

این مقام مسئول بیان کرد: مراکز شبانه‌روزی حمایت از کودکان خیابانی خدمات آموزشی، پزشکی، تحصیلی، حقوقی و مالی را ارائه می‌کنند.

همچنین مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این مراسم گفت: برای راه‌اندازی این مرکز یک میلیارد ریال از اعتبارات داخلی بهزیستی هرمزگان هزینه شده است.

غلامحسین رنجبر افزود: مرکز ساماندهی کودکان کار با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر در زمینی به مساحت ۱۸۰ مترمربع بنا شده است و دارای بخش‌های مددکاری، پرستاری و نگهداری است.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان خاطرنشان کرد: در این مرکز خدمات روان‌شناختی، حقوقی و تربیتی به کودکان و خانواده‌های آنان ارائه می‌شود.

رنجبر عنوان کرد: کودکان کار ۲۰ روز در این مرکز نگهداری می‌شوند و در این مدت کارشناسان بهزیستی خانواده‌های آنان را شناسایی و برای بازگشت کودکان خانواده‌های آنان را مورد حمایت مالی و معیشتی بهزیستی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان اکنون ۴ مرکز شبه خانواده دارد که در بندرعباس واقع است، اظهار کرد: اگر خانواده‌ای شرایط مناسب نگهداری فرزند خود را نداشته باشد کودکان به مراکز شبه خانواده منتقل می‌شوند و تا توانمند شدن آن‌ها در این مراکز می‌مانند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.