صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فلسطین: سازمان ملل ملل از ونزوئلا در برابر مداخلات خارجی دفاع کند
فلسطین: سازمان ملل ملل از ونزوئلا در برابر مداخلات خارجی دفاع کند

فلسطین: سازمان ملل ملل از ونزوئلا در برابر مداخلات خارجی دفاع کند

نماینده فلسطین در سازمان ملل گفته این سازمان باید از حق ونزوئلا برای حفاظت از خود در برابر مداخله در امور داخلی‌اش حمایت کند.

ریاض منصور

به گزارش کسب و کار نیوز، ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اصل بسیار مهمی وجود دارد که سازمان ملل در منشور خود به آن اشاره کرده و آن دفاع از حق کشورها در برابر مداخله در امورشان و احترام به اتحاد و تمامیت ارضی‌شان است. بنابراین سازمان ملل باید از این اصل پشتیبانی کند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل در حالی این اظهارات را بیان کرده که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس گفت، مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا “یکی از گزینه‌ها” است.

منصور همچنین اظهار کرد، شورای امنیت سازمان ملل باید با مداخله در امور داخلی کاراکاس نیز مخالفت کند.

وی افزود: در شورای امنیت شکاف وجود دارد زیرا اعضای آن در مسائل داخلی ونزوئلا موضع‌گیری دارند و موضع آن‌ها یک سمت‌وسو دارد که علیه دولت فعلی ونزوئلا است. منظور من آمریکا و دیگر کشورهایی هستند که در این رویه از آنان پیروی می‌کنند.

خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و رییس مجلس ملی این کشور در روز ۲۳ ژانویه خود را به عنوان “رییس جمهور  موقت” معرفی کرد و آمریکا و چند کشور دیگر ریاست جمهوری او را به رسمیت شناخته و از او حمایت کردند.

روسیه، چین و چند کشور دیگر نیز حمایت خود را در قبال نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا ابراز کرده‌ و از کشورهای دیگر خواسته‌اند، در امور داخلی ونزوئلا مداخله نکنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.