صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / ضرورت توانمندسازی و بهبود صادراتی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان
ضرورت توانمندسازی و بهبود صادراتی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان

ضرورت توانمندسازی و بهبود صادراتی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان

سی و چهارمین دوره آموزشی حوزه معاونت دیپلماسی اقتصادی با حضور رایزنان درجه‌یک وزارت امور خارجه و مدیران ارشد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار شد.

سی و چهارمین دوره آموزشی حوزه معاونت دیپلماسی اقتصادی با حضور رایزنان درجه‌یک وزارت امور خارجه و مدیران ارشد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار شد. مهدی صفاری نیا، رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی، ضمن تشکر از وزارت امور خارجه برای آشنایی هر چه بیشتر با ظرفیت‌های این پارک و برگزاری چندین‌باره این‌گونه دوره‌ها در این مجموعه، گفت: رشد فناوری در کشور با میزان پتنت ثبت‌شده قابل‌اندازه‌گیری بوده و در این خصوص پارک فناوری پردیس معاونت علمی تلاش‌های ویژه‌ای داشته است.
وی به پیشی گرفتن حوزه‌های فناوری نانو و فناوری زیستی از حوزه هسته‌ای و فعالیت شرکت‌های پیشرو در این زمینه در پارک فناوری پردیس معاونت علمی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۳ هزار محصول دانش‌بنیان در سراسر کشور ارزیابی فنی شده‌اند که قریب به هزار محصول ازاین‌دست، در این مجموعه تولید می‌شوند. امین رضا خالقیان، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فناوری پردیس نیز گفت: ارایه بیش از ۴۰ خدمت و تسهیلات ویژه به شرکت های دانش بنیان، حضور ۷ شرکت سرمایه‌گذار خارجی و بازگشت و فعالیت ۱۹ نخبه ایرانی غیر مقیم به پارک فناوری پردیس از دستاوردهای مهم این مجموعه به شمار می آید.

اقتصاد دانش‌بنیان؛ رکن اصلی اقتصاد مقاومتی

سید احمدرضا علایی طباطبایی، مدیرکل اداره تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری نیز اظهار داشت: اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر خلاقیت و نوآوری به‌عنوان رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است؛ توسعه اقتصادی دانش‌بنیان بدون برقراری تعاملات بین‌المللی در عرصه‌های علمی و فناوری، سرمایه‌گذاری مشترک و دسترسی به بازارهای بین‌المللی امکان‌پذیر نیست و ضرورت دارد برای نیل به این هدف، برنامه‌های اجرایی با دستگاه دیپلماسی تدوین شود. وی افزود: هم اکنون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص تبادل فناوری‌های گوناگون به سراسر دنیا، به ظرفیت‌های مناسب موجود در جهان اسلام پرداخته است. در این راستا می توان از سند جامع روابط علمی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران که اواخر سال گذشته در هیات دولت به تصویب رسید، یادکرد.
به گفته وی، برای رسیدن به اهداف سند مذکور، تقویت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های سفارت‌خانه‌ها، رایزن‌های فرهنگی و سایر نهادهای فعال در دستگاه دیپلماسی کشور ضروری است.
در ادامه روح الله استیری، مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری نیز ایجاد زیرساخت توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان را مهمترین ماموریت این دفتر عنوان کرد و افزود: از سال ۱۳۹۳ کریدور توسعه صادرات، به‌عنوان کارگزار معاونت علمی و فناوری در راستای ضرورت توانمندسازی و بهبود صادراتی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالیت خود را آغاز کرده است.
یادآور می‌شود، تاکنون در راستای دوره‌های آموزشی حوزه معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، شش دوره‌ دیپلماسی علم و فناوری توسط معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری برگزارشده و بیش از ۴۰۰ نفر از دیپلمات‌های آن وزارتخانه در این دوره‌ها حضور یافته‌اند.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.