صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سنای آمریکا با “تصمیم بی‌پروای” ترامپ درباره سوریه مخالفت کرد
سنای آمریکا با “تصمیم بی‌پروای” ترامپ درباره سوریه مخالفت کرد

سنای آمریکا با “تصمیم بی‌پروای” ترامپ درباره سوریه مخالفت کرد

مجلس سنای آمریکا اصلاحیه لایحه جمهوریخواهان را در یک رای گیری تا حد زیادی نمادین که در اختلاف با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و در مخالفت با طرح‌های خروج غیرمنتظره نیروهای این کشور از سوریه و افغانستان بود، تایید کرد.

جلسه سنا

به گزارش کسب و کار نیوز، مجلس سنای آمریکا با ۷۰ رای موافق در برابر ۲۶ رای مخالف با اصلاحیه یا متمم غیرالزام‌آوری میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنا تدوین کرده بود، موافقت کرد. مک‌کانل در این اصلاحیه لایحه خود آورده، سنا معتقد است، گروه‌های اسلام‌گرای افراطی همچنان در دو کشور تهدیدی خطرناک علیه آمریکا هستند.

اصلاحیه لایحه اذعان می‌کند که پیشرفت‌هایی علیه داعش و القاعده در سوریه و افغانستان حاصل شده اما در عین حال هشدار می‌دهد که خروج شتابزده بدون تلاش کارآمد برای تضمین حفظ دستاوردها ممکن است ثبات منطقه را متزلزل کند و خلئی را به وجود آورد که ایران و روسیه آن را پر کنند.

قرار است اتاق قانونگذاری ظرف روزهای آینده این اصلاحیه را که به ترامپ درباره خروج بی‌پروا از سوریه و افغانستان هشدار می‌دهد، تصویب کند.

میچ مک‌کانل که این اصلاحیه لایحه را پیشنهاد کرده، گفته است: زمانی که امنیت ملی در محک آزمایش باشد به اضافه مسائل مربوط به منافع حیاتی آمریکا برخی شرایط می‌طلبند نه فقط از ابزارهای دیپلماتیک استفاده کنیم بلکه مشارکت مستقیم آمریکا را ضروری می‌کنند از این رو این متمم را ارائه کردم و مجلس سنا می‌تواند به صورت صریح درباره اهمیت این ماموریت‌های مستمر برای ملت آمریکا در افغانستان و سوریه صحبت کند.

در این اصلاحیه از دولت آمریکا خواسته شده باید به برخی شروط شکست دائمی القاعده و داعش قبل از شروع به هرگونه فرایند خروج مهم از این دو کشور وفادار باشد.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.