صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / رتبه نخست بانک صنعت ومعدن در اعطای تسهیلات رونق تولید به مازندران
رتبه نخست بانک صنعت ومعدن در اعطای تسهیلات رونق تولید به مازندران

رتبه نخست بانک صنعت ومعدن در اعطای تسهیلات رونق تولید به مازندران

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت:" این بانک رتبه نخست اعطای تسهیلات در میان سایر بانکهای استان را دارد و ۵۳ درصد اعتبارات در قالب طرح رونق تولید را پرداخت کرده است."

بانک صنعت و معدن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حسین مهری مدیرعامل این بانک که به اتفاق هیأت همراه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استان مازندران سفر کرده بود در ادامه این سفر در دفتر استاندار مازندران حضور یافت و تصریح کرد: شرایط کنونی کشور به دلیل تحریم های یک جانبه آمریکا دچار مشکلات عدیده ای همچون نوسانات قیمت ارز و افزایش سطح عمومی قیمت ها شده و به تبع آن واحدهای تولیدی را برای تهیه مواد اولیه، تجهیزات و گشایش اعتبارات اسنادی با معضلات بسیاری مواجه ساخته است، این بانک به عنوان یک بانک توسعه ای و تخصصی، خود را موظف به حفظ سطح اشتغال و تولید می داند و برای رفع این معضلات در کنار صنعتگران مشارکت مستمر دارد.

وی به پرداخت ۲۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک صنعت و معدن از سال ۹۲ به ۱۳ طرح استان خبر داد و گفت: تعداد ۱۰ طرح از این طرح ها به بهره برداری رسیده و ۳ طرح نیز در حال تکمیل است.

مهری همچنین در جمع کارکنان شعب این استان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی از تلاش های آنان قدردانی کرد و عنوان داشت: موفقیت یک بنگاه تولیدی، موفقیت بانک است، بنابراین تمامی تلاش ما بر این است که نگذاریم واحدهای موجود دچار بحران شوند و از طرف دیگر از واحدهای در حال احداث نیز حمایت کنیم تا در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسند.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن افزود: بحث شناسایی و اهلیت متقاضیان دریافت تسهیلات در تخصیص اعتبارات بسیار حایز اهمیت است تا منابع بانک به سمت پروژه هایی که توجیه اقتصادی و فنی بالایی دارد، هدایت شود. بازگشت منابع و وصول مطالبات نیز موضوع بسیار قابل توجهی است؛ باید تمهیدات ویژه ای برای مذاکره با مشتریانی که دچار مشکل شده اند داشته باشیم و حتی المقدور از آنان حمایت کنیم.

وی ادامه داد: تعداد شعب بانک صنعت و معدن در استان مازندران، نشان از صنعتی بودن استان دارد و ۳ درصد نیروهای این بانک در ۴ شعبه استان مازندران مشغول به کار هستند. مهری اظهار داشت: اختیارات شعب در راستای تسهیل فرایند اعطای تسهیلات افزایش چشمگیری یافته است و برای تکمیل پرو‍ژه های نیمه تمام آمادگی کامل وجود دارد.

رییس هیات مدیره افزود: تامین مالی واحدهای تولیدی برای سرمایه در گردش اولویت نخست این بانک است تا سطح تولید و اشتغال کارخانجات و کارگاه های تولیدی حفظ شود و در مرحله بعدی تکمیل طرح های نیمه تمام در دستور کار این بانک است.

مهری با اشاره به اصلاح ساختار انجام شده در ستاد این بانک گفت: موضوع اصلاح ساختار شعب نیز به منظور تسریع فرآیندها و پاسخگویی موثر به مشتریان در دست بررسی و اقدام است. وی روز پنج شنبه از طرح های لبن زاگو (لبنی)، آدنیس صنعت شمال (پروفیل)، لبنی-گوشتی کاله (محصولات لبنی و پروتئینی) و صنایع فولاد جویباران (رابیتس) بازدید کرد.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.