صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / دژپسند: اقتصاددانان برای رفع چالش های موجود به کمک دولت بیایند
دژپسند: اقتصاددانان برای رفع چالش های موجود به کمک دولت بیایند

دژپسند: اقتصاددانان برای رفع چالش های موجود به کمک دولت بیایند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اقتصاددانان جوان برای رفع چالش های موجود و با ارائه راهکارهای موثر به کمک دولت بیایند.

به گزارش کسب و کار نیوز، فرهاد دژپسند روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با اقتصاددانان جوان افزود: برای برون رفت از شرایط فعلی نیازمند بسیج فکری همگانی برای طراحی راهکارهای کاربردی هستیم.
وی به وجود اقتصاد دانان متبحر در سطح وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و ادامه داد: معتقدیم برای رفع مشکلات باید از توان اقتصاددانان جوان و اندیشه های نوی آنان بهره گرفت.
دژپسند افزود: افرادی که نخواستند به این وزارتخانه آمده و سکان کار را بدست بگیرند نیز دنبال این نیستند که از توان اندیشه ورزان جدید بهره گرفته نشود.
عضو هیات دولت خاطر نشان ساخت: با هدف بهره گیری از توان و اندیشه اقتصادانان جوان ۱۰ هسته اندیشه ورزی شکل گرفته و خانه اقتصاد دانان جوان تشکیل خواهد شد تا جریان متشکل و مستمر و دائمی ایجاد شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه شبکه منسجمی از اقتصاددانان جوان تشکیل خواهد شد، ادامه داد: مباحث و نقطه نظرات به هر بخش منعکس تا راهکارهای اساسی برای آن یافته و آماده کنند.
وی با تاکید بر حمایت از تشکیل خانه اقتصاد در کشور گفت: این موضوع نیاز به تدوین ساختار دارد که اکنون در حال پیگیری است.
دژپسند بخش اقتصاد کلان را یکی از بخش های مهمی برشمرد که نیاز است همواره ایده های نوینی داشته باشد تا بتوان از شرایط فعلی به سلامت عبور کنیم.
عضو هیات دولت به نرخ تورم اشاره کرد و گفت: به طور قطع نمی خواهیم تورم یک وضعیت باز داشته باشد اما از طرف دیگر دنبال آسیب دیدن بخش تولید و سرمایه‌گذاران از افزایش تورم هم نیستیم.
وی ادامه داد: دنبال راهکارهای نوین درباره اشتغال خواهیم بود ضمن آنکه باید به فکر تامین مالی اقتصاد باشیم و این مگر با همفکری همگانی، ممکن نیست.
دژپسند تامین مالی دولت، سرمایه گذاری خارجی، نظام بانکی و بازار سرمایه را از دیگر مباحثی دانست که باید با همفکری اقتصادانان دنبال شود.
وی افزود: مولد سازی دارایی های دولت برای رشد و تامین مالی دولت باید در جلسه های اقتصاد دانان مطرح د راهکارهای مناسب برای آن یافت.
وزیر امور اقتصادی و دارایی بخش عمده گرفتاری های اقتصادی موجود را مربوط به پایبندی به روش های سنتی دانست و بر استفاده از روش های نوین تاکید کرد.
وی نوسازی تفکر اندیشه اقتصادی را یکی از اهداف برشمرد و گفت: باید دنبال اقتصاد هوشمند و دیجیتال بود.
عضو هیات دولت با تاکید بر فاصله گرفتن از روش های سنتی افزود: اقتصاد هوشمند بحث جدیدی است و برای ایجاد زیر ساخت های آن نیاز به استفاده از عقل جمعی هستیم.
وی گفت: در بخش بازار سرمایه دنبال استفاده از ظرفیت علمی و فکری کشور و استفاده از ایده های نوین خواهیم بود.
ادامه دارد…
اقتصام *۲۰۷۸*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.