صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تنظیم سند آمایش استان تهران با رویکرد استانی ، ملی و فراملی
تنظیم سند آمایش استان تهران با رویکرد استانی ، ملی و فراملی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران خبر داد

تنظیم سند آمایش استان تهران با رویکرد استانی ، ملی و فراملی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در آیین رونمایی از اسناد توسعه ای استان تهران، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، گفت‌: اسناد توسعه ای تهران حاصل تلاش ۱۸ ماهه همه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان تهران است.

نعمت الله ترکی

به‌ گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ‌ایسنا، نعمت الله ترکی با اشاره به سند آمایش استان تهران به عنوان نخستین سندی که در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران رونمایی شد، گفت‌: این سند با رویکرد استانی ، ملی و فراملی تنظیم شده است. محوریت تنظیم سند با دانشگاه تهران بوده است که توسط ۲۲ استاد این دانشگاه تهیه شده است و برای اولین بار سنتز آمایش استان تهران، قم و البرز تدوین شد تا رویکردی برای مدیریت استان تهران در آینده باشد.

ترکی ادامه‌ داد: تدوین سند توسعه استان نیز با رویکرد شهرستان، استان و سپس دستگاه‌های ملی در سطح استان تهران تهیه شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، از استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد به عنوان سومین سند توسعه استان تهران اشاره کرد و در این باره خاطرنشان کرد: بی تردید تهیه این سند یکی از کارهای ماندگار دولت “تدبیر و امید” است. ۲۶ دستگاه اجرایی برای تدوین این سند تلاش کرده‌اند تا نهایتا این سند  تدوین شد و برای اولین بار ۸۸۰ خدمت تعریف شد که به ‌این‌ ترتیب هر یک از دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را متوجه شدند و بودجه اختصاص یافته متناسب با این وظایف نیز به آنها ابلاغ شد.

وی در ادامه تدوین سند پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی  که برای اولین بار در سطح استان تهران با محوریت سازمان بهزیستی تدوین شده است را یکی دیگر از اسناد توسعه استان تهران برشمرد و در این باره گفت‌: ۴۵ دستگاه اجرایی در استان تهران برای تدوین این سند تلاش کرده‌اند. این سند با محوریت دانشگاه علوم پزشکی ایران تدوین شده است.

ترکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سامانه اطلاعات آماری استان تهران به عنوان یکی دیگر از اسناد توسعه‌ای استان تهران اشاره کرد و افزود: سامانه اطلاعات آماری استان تهران در جهت تحقق مدرن سازی نظام آماری استان تهران انجام شده است که در آن تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند اطلاعات خود را مبادله کنند. این مرجع آماری استان تهران بیش از ۲۵۰۰ شاخص را در بر می‌گیرد و با محوریت دانشگاه علم و صنعت تدوین شده است.

ادامه‌ دارد…

همچنین مطالعه کنید:

سامانه ملی املاک و اسکان تکمیل می شود/هوشمندسازی شناسایی خانه های خالی/اخذ ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات از خانه‌های خالی

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، وی با بیان اینکه تا کنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.