صفحه اصلی / سرخط خبرها / باران جان دوباره ای به سدهای سیستان وبلوچستان داد
باران جان دوباره ای به سدهای سیستان وبلوچستان داد

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان سیستان و بلوچستان:

باران جان دوباره ای به سدهای سیستان وبلوچستان داد

زاهدان - مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان سیستان و بلوچستان، میزان آب ذخیره سازی شده در پشت سدهای استان را اعلام کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، مجتبی همایون مهر در گفتگو با خبرنگار ما، میزان ذخیره آب حاصل از بارندگی های اخیر را نسبتا مناسب ارزیابی کرد و گفت: سد چاه نیمه ۱ ،۲ و ۳ با حجم ۶۶۰ میلیون متر مکعب از نوع مخزنی در زابل، که میزان آب ورودی ۰ و حجم موجود ۲۰۷/۸۱ میلیون متر مکعب بوده است.

وی ادامه داد: سد پیشین با حجم ۱۷۵ میلیون متر مکعب از نوع مخزنی در چابهار، ۲/۹ میلیون متر مکعب آب ورودی داشته که حجم موجود آب در پشت سد را به ۳۵/۸۱ میلیون متر مکعب رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: سد شی کلک چابهار نیز با حجم ۱۰۸ میلیون متر مکعب از نوع مخزنی، ۱/۳۵ میلیون متر مکعب ورودی آب داشته و حجم آب موجود در پشت سد در حال حاضر ۴/۵۷ میلیون متر مکعب است.

همایون مهر تصریح کرد: سد خیرآباد با حجم ۲۷/۳ میلیون متر مکعب از نوع مخزنی در نیکشهر، با میزان آب ورودی ۱/۳۵ میلیون متر مکعب، حجم موجود در پشت سد هم اکنون ۴/۴۵ میلیون متر مکعب است.

وی اذعان کرد: سد چاه نیمه ۴ با حجم ۸۲۰ میلیون متر مکعب از نوع مخزنی در زابل، آب ورودی نداشته و حجم موجود آب در پشت سد هم اکنون ۱۲۹/۱۹ میلیون متر مکعب است.

وی اظهار داشت: سد زیردان با حجم ۲۰۷ میلیون متر مکعب از نوع مخزنی در چابهار نیز ۱۶/۵۴ میلیون متر مکعب ورودی داشته که حجم ذخیره آب پشت سد را به ۵۶/۲۹ میلیون متر مکعب رسانده است.

وی حجم سد ماشکید علیا را ۶۷ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این سد از نوع مخزنی در سراوان بوده و ۰/۱۱ میلیون متر مکعب ورودی آب داشته و حجم آب موجود در پشت سد را به ۹/۸۵ میلیون متر مکعب رسانده است.

همچنین مطالعه کنید:

شماره ۳۰۲۰ روزنامه کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.