صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / افتتاح رویداد ایده پردازی هوافضا در غیبت نماینده معاون علمی و فناوری
افتتاح رویداد ایده پردازی هوافضا در غیبت نماینده معاون علمی و فناوری

افتتاح رویداد ایده پردازی هوافضا در غیبت نماینده معاون علمی و فناوری

دومین دوره رویداد بین المللی ایده پردازی هوافضا (ایرآپ/ AerUp) در حالی افتتاح شد که نماینده ویژه معاون علمی و فناوری به رغم اعلام برگزارکنندگان از قبل، در آن حضور نیافت.

به گزارش کسب و کار نیوز، سالن دکتر سلیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز (سه شنبه) میزبان اساتید، نخبگان، دانشجویان و صاحبان صنایع در حوزه هوافضا بود که برای افتتاح دومین رویداد بین المللی ایرآپ حاضر شده بودند.
دکتر منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته مهمان ویژه این مراسم اعلام شده بود و به گفته برگزار کنندگان قرار بود به عنوان نماینده ویژه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست حاضر شود.

* دست از مهندسی معکوس برداریم
دبیر علمی دومین دوره رویداد ایرآپ در این مراسم به هدف اصلی از برگزاری آن اشاره کرد و گفت: هدایت دانشجویان به سوی تاسیس کسب و کارهای جدید، تقویت روحیه کار گروهی، پشتکار است.
دکتر مهدی سبزه پرور ادامه داد: دانشجویان دانشکده هوافضا بعد از ورود متوجه گستردگی این حوزه می شوند، کسب و کار هوافضا سرمایه وسیعی را به خود جلب کرده است و
وی با اشاره به دیگر کاربردهای هوافضا گفت: امروز سوانح جاده ای زیادی روی می دهد که با تصاویر ماهواره ای می توانیم اطلاعات دقیق تری به خودروها بدهیم، ضمن اینکه سوانح دریایی و ریلی نیز زیاد روی می دهد که می توانیم با تصاویر ماهواره ای اطلاعات بهتری در این زمینه ارائه دهیم و مانع از افزایش این سوانح شویم.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: صنعت هوافضا اینده را در دست دارد.
وی با اشاره به حضور دانش آموخته های دانشکده هوافضا در صنایع مهم هوافضای دنیا گفت: این افراد علاقه زیادی به کشور خود دارند و ما با توجه به این امر در این رویداد دو حوزه را مطرح کرده ایم؛ یکی تقویت روابط بین الملل با صنایع هوافضای جهان و دوم تقویت تجربیات دانشجویان برای اداره امور یک شرکت مجازی، تا به این شکل دانشجویان در آینده بتوانند ایده های نوآورانه خود را به بهترین شکل در قالب یک شرکت و کسب و کار موفق به بازار هوافضا ارائه دهند.

*ایرآپ برای شناساندن هوافضا و کاربردهای آن با جامعه
رئیس دانشکده هوافضای دانشگاه امیرکبیر نیز با اشاره به روند تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش و وزارت علوم گفت: دانشجویان باید علاوه بر درس خواندن برای فعالیت های بعدی جامعه نیز آماده شوند. بنابراین باید بتوانند در این ۴ سال کارهای اجتماعی هم بکنند تا با آسانی ها و سختی های جامعه نیز روبرو شوند که این امر در چارچوب تشکل های صنفی و دانشجویی و علمی مانند انجمن علمی سرانجام می گیرد.
دکتر محمود مانی با اشاره به تاسیس دانشکده هوافضا در سال ۶۶ گفت: رشته های مادر در قالب دانشکده های برق، عمران و نظایر آن پی گرفته می شد و دانشکده هوافضا زیاد در جامعه شناخته شده نبود و برگزاری این رویداد با هدف شناساندن این حوزه و کاربردهای آن به جامعه برگزار می شود.
وی اظهار داشت: امیدواریم ایده های مطرح و برتر ارائه شده در ایرآپ با حمایت صنایع روبرو شود.

*تاسیس شتاب دهنده های تخصصی فناوری
عضو هیات علمی پژوهشکده مدیریت توسعه و تجاری سازی محصول نوین با اشاره به روند تحول دانشگاه از آموزش محور به پژوهش محور گفت: با اینکه این دانشگاه ها تاثیر زیادی در روند تولید علم داشتند، خروجی این دانشگاه ها باعث شد تغییراتی در روند آموزش عالی کشور روی دهد.
دکتر محمدرضا میگون پور با اشاره به ضرورت کارآفرینی در حوزه دانشگاهی گفت: شتاب دهنده های تخصصی را در صنعت هوافضا از جمله کاربری های فضا، پهپاد، حمل و نقل پیشرفته با حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته توسعه داده ایم.
وی افزود: همچنین فرایند شتاب دهی استانداردی طراحی شده که می توانیم در این رویداد برای توسعه ایده های برتر از آن استفاده کنیم.
مشاور ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته با تاکید بر حمایت از ایرآپ اظهار داشت: تمام ایده هایی که در این رویداد به عنوان ایده های ورود به مرحله شتاب دهی انتخاب می شوند و ایده هایی که برتر می شوند می توانند وارد مرکز شتاب دهی برای تجاری سازی ایده خود شوند.
در ادامه این مراسم نماینده یکی از ایده های برتر سال گذشته ایده خود را مطرح کرد.
دومین رویداد سالانه ایراپ با هدف ارائه توان دانشجویان و ایده پردازان صنعت هوافضا در خدمت این صنعت به همت انجمن علمی دانشکده هوافضا دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود.
روند ثبت نام ایده ها روی سایت به نشانی Aerup.aut.ac.ir از ۱۰ بهمن آغاز می شود، همچنین از ۱۶ بهمن کارگاه ها و نشست های تخصصی برنامه ریزی شده است. در این کارگاه ها آموزش های لازم برای ارتباط گرفتن صاحبان ایده با سیستم مرکز فناوری هوافضای دانشگاه و پژوهشکده هوافضای دانشگاه ارائه می شود. در ادامه ایروتاک (Aertalk) 30 بهمن برگزار می شود که طی آن نمایندگان صاحبان صنایع مرتبط نظامی و غیرنظامی دعوت نیازهای خود را مطرح کنند و صاحبان ایده نیز به طور خصوصی ایده های خود را ارائه می دهند.
دانشجویات بعد از این روند دانشجویان روز سوم اسفند ایده های پرورش داده شده خود را که بعد از آموزش ها به شکل کاملی درآمده است، دوباره روی سایت بارگذاری کنند تا پس از تایید نهایی برترین ایده ها روز اختتامیه در ۱۴ اسفند با توجه به امتیاز داوران معرفی و تقدیر می شوند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.